24 Haziran 2010 Perşembe

FAQ: Pastacı olmak için Ne yapmam lazım?



















Uzun zamandır bana gelen ve sıkça sorulan sorularınızın cevaplarını bu köşede toparlıyorum.

Soru: Ben de pasta, kurabiye, çikolata yapmak istiyorum ama nereden başlayacağımı bilmiyorum? Bana yardım eder misiniz?

Cevap: 1. Bu işe bir kitap alarak başlayabilirsiniz. Emel Başdoğan'ın Pasta Yapımı kitabını tavsiye ederim. İçindeki tarifleri ben de severek kullanıyorum. Modellemeler başlangıç seviyesi için oldukça kolay, isterseniz daha sonra diğer yabancı kaynak kitaplara da geçebilirsiniz. Örn;Rose's Heavenly Cakes , Toba Garrett .ve daha yüzlercesi....
Kitaplardan öğrenmek yerine eğer bütçenizde müsaitse pastacılık kurslarına, yemek okullarına gidebilirsiniz. Aşağıda internetten arayıp bulduğum bir çok kurs var. Benim yurtdışında aldığım kursların da linkleri sayfamın yan tarafında bulunuyor.

chocoj -Ankara
Coccolat-ist
Chefs-ist
Pastacı ist
Kuki+ Ankara
Hobim Lezzet ist
İstanbul Culinary
Hansel&Gretel ist
Mutfak Sanatları ist
Pasta Malzemeleri ist
Şekerden Düşler izmir

Blog dünyasından tanıdığım bazı pastacı arkadaşlarında verdiği güzel kurslar bulunmakta.

2. Gerekli bilgileri edindikten sonra da evde kendi kendinize pastalar kurabiyeler yapın. Önce kendiniz yiyip test edin, beğenirseniz eşe dosta hediye edin. Baktınız onlarda beğendi. Kendinize bir blog veya site açın. Mümkünse bir kartvizit, broşür, etiket bastırın. Sonra bırakın eşinize dostunuza reklam yapsın. Kafelerle, organizatörlerle, düğün nikah işiyle uğraşan herkesle iş birliği yapmaya çalışıp ağınızı genişletin. Bunlar hep sizin yaratıcılığınıza girişimciliğinize kalmış. Ama emin olunki bu işler böyle yürüyor. Bunları yaparken yaratıcı olun ve bol bol pasta kurabiye yaparak pratik kazanın, kendinizi geliştirin.

3. Şimdilik hepsi bu...sizin de aklınıza gelen birşeyler varsa lütfen yorum bırakarak paylaşabilir misiniz?

GÜNCEL SORU: Pasta kursları çok pahalı, yabancı kaynak kitapları da yurtdışından getirtmesi zor ve masraflı...Fakat kendimi pastacılık alanında geliştirmek istiyorum ne yapmam lazım?

Cevap: En ucuz hatta bedavaya pastacilik egitimini youtube videolarindan alabilirsiniz...binlerce pastacilik videosu var...ben oralardan tonla bilgi ediniyorum...
youtube eger HOW TO MAKE ile baslayan anahtar kelimeler yazarsaniz ornegin
"how to make fondant cake"
"how to make royal icing"
 pasta bilgileri ayaginiza ücretsiz gelecektir...
buralardaki videolari izleyin ve begendiginiz seyleri vakit kaybetmeden mutfaga gecip pratigini yapin..cunku kurslara da gitseniz elinizin altinda onlarca pastacilik kitabi da olsa....sizde bilirsiniz ki mutfakta deneme yapmadan hic birsey olmuyor..
bu yazdiklarim aslinda kendim icinde gecerli... :)

Soru: Pasta malzemesi almak istiyorum, TRde çok pahalı ne yapmalıyım?

Cevap: Hemen hemen her yer TRye de ürün gönderiyor.( Wilton dışında) Sayfamın sağ tarafında benim ürün aldığım bir kaç yabancı site var. Güvenilir sitelerden ürün siparişi yapabilirsiniz. Online ürün alan sadece siz değilsiniz. Bunun için basit bir ingilizceniz olursa iyi olur. Bilmiyorsanız da bilen birinden yardım isteyebilirsiniz.
$100 lik pastacılık ürünlerine bildiğim kararı ile gümrük vergisi uygulanmıyor. Ürünlerinizi küçük partiler halinde alabilirsiniz. Eğer gümrükle uğraşmak istemiyorsanız TRde de çok güzel firmalar var.

Yüksel Ticaret-ist
Nüans- ist
Pasta Malzemeleri- ist
Gimat Pastacılık Dünyası- Ankara
Mutfakland-ist
Pasta Dekoru -ist
Seker Shop-ist
Bake Shop ist izmir ankara
Akın Pasta Malzemeleri-ist
Pasta Kalip
Chocoj-Ankara
Pastacinin Dunyasi - Izmir Konak

Soru: Kısıtlı bir bütçem var, başlangıç için hangi pasta malzemelerini almam faydalı olur?
Cevap: Başlangıç için öncelikle bir ihtiyaç listesi belirleyin.
Siparişlerinizi yapmadan önce de hangi ürünleri evde kendiniz yapabilirsiniz bunları araştırın
Örneğin; kendi kurabiye kalıbınızı kendiniz yapabilirsiniz.
Kendi desenli merdanenizi evdeki desenli dantel örgüleri kullanarak yaratabilirsiniz.
Çoçukların kullandığı oyun hamurlarının satıldığı yerden plastik kalıplar bakabilirsiniz vs.
Eğer kısıtlı bir bütçeniz varsa önce elinizde olanları değerlendirerek bir iki tecrübe kazanın, sonra işinizi kolaylaştıran profesyonel pastacılık ürünlerine geçersiniz.
Bu ürünler içinde pastacılık kitaplarında olan malzeme listesi ve fotoğrafları faydalı olur.
Pasta malzemelerini temin etmek herkes için büyük bir sıkıntı. Ayrıca pasta malzemeleri almakla da bitecek gibi değil, her geçen gün yeni ürünler piyasaya çıkıyor.
"Malzeme alamıyorum" diye üzülmeyin. Malzemeler sizin çok güzel şeyler yapmanızı sağlar fakat herkesten FARKLI yaratıcı olmanızı sağlamaz. Farklı olmak için gerekli olan tek şey sizin yeteneğiniz, el beceriniz ve içinizden çıkacak yaratıcılıktır.

Soru: Pasta siparişi vermek istiyorum, sipariş kabul ediyormusunuz?
Cevap: Hayır, yurtdışında yaşadığım için malesef TRden sipariş kabul etmiyorum. TRde de bir şubem yok. ABDde yaşıyorsanız lütfen istekleriniz için www.ayseyaman.com dan iletişime geçin.

Soru: Nasil keskin koseli pasta yapilir?
Cevap: Videolu aciklamali anlatim burada tik tik!
http://ayseyaman.blogspot.com/2012/06/keskin-koseli-seker-hamurlu-pasta.html

Soru: Doğum günü pastası, düğün pastası yapmak istiyorum, bana kek, krema, icing, çiçek hamuru vb. tariflerinizi gönderebilir misiniz?

Cevap: Kısa cevap: Malesef hayır.
Uzun cevap: Sizin için gerekli bir çok bilgiyi bu yazımda paylaştım. Arşivimde de oldukça faydalı tariflerim var. Biraz araştırma, deneme yanılma yöntemi yaparak kendi lezzet ve tariflerinizi yaratabilirsiniz. İleride tecrübelerimi ve yeni tariflerimi paylaşabileceğim bir ortam olursa seve seve sizlerle tüm bilgilerimi paylaşmak isterim. Bunun için ben de sabırsızlanıyorum.

(Kurslarim icin buraya tiklayin!)

Bazen şansızlıklar olur. Örneğin küçük bir kasabada yaşarsınız, çevreniz ve bütçeniz yoktur, ümitsizliğe düştüğünüz anlar olur, aldığınız bir siparişte işler istediğiniz gibi gitmez vs. Pes etmeyin. Hatalarınızdan ders çıkarın. İçinizdeki yaratıcılığı bol bol pratik yapıp çok çalışarak ortaya çıkarabilirsiniz....Çalışarak pratik yapmak sizi mükemmele götürür.

Dilerim bu yazımla size biraz da olsa ışık tutabilmişimdir.
Herkese bol şans dilerim.
Ayşe Yaman

65 yorum:

  1. Çok güzel ve faydalı bir yazı olmuş Ayşecim, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Ayşe,

    Okadr dürüsce ve içten açıklamışsınki,Pastacı olasım geldi.
    Parmaklarına sağlık.Hayırlı işler.

    Kolay gelsin
    Sevgiler*

    YanıtlaSil
  3. Bu güzel ve faydali bilgiler icin tesekkürler.

    (New york da seninle tanisma firsatim olamadi diye cok üzüldüm. Malum zaman kisitligi ve grupla gezme durumu.)

    Berlinden sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Daha ne olsun valla gayet guzel anlatmıssın, kariyer planı gayet net :)

    Herkes butcesine gore pastacılık kariyerini tekrar gözden gecirip,atladıklarının farkına vardı, sahane :))

    YanıtlaSil
  5. Iste budur Yaman Aysem...o kadar hazmetmissin ki herseyi... gayet rahatlikla bu bilgileri paylasmissin,gercekten icten bir tesekkür ve takdir. Harika bilgiler vermissin bizlere, önün hep acik olsun arkadasim... eline,diline saglik,sevgilerimle

    zehra

    YanıtlaSil
  6. NE DİYEYİM BİLEMİYORUM :) PASTACI OLMA HAYALLERİMİN İLK ADIMLARINI ATTIĞIM ŞU GÜNLERİMDE KARŞIMA ÇIKAN EN GÜZEL BLOGLARDAN FIRSATLARDAN,YARDIMLARDAN,KOLAYLIKLARDAN,EN ÖNEMLİSİ DE ÇIKARSIZ AÇIKLAMALARINLA GÖNLÜ GÜZEL İNSANLARDAN BİRİSİN :))) ALLAH RAZI OLSUN :))
    SENİ ŞAHSEN TANIMAMIŞ OLSAMDA GÖNLÜMDE APAYRI BİR YERİN VAR :)))
    ALLAH İÇİN SENİ ÇOOK SEVİYORUM :))İÇTEN SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  7. Bayanlar sizlerin de yorum yazan ellerine sağlık
    Faydalı bulduğunuz için çok sevindim.
    Gerçekten bu işin çok meraklısı var ve gelen sorulara artık cevap veremez hale gelmiştim, bu köşe benim de içimi biraz olsun rahatlattı...yazdıkça hafifledim...
    Ne mutlu bana birazda olsa yardımcı olabildiysem...
    Herkese sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Canim cok guzel ve dogru bir anlatim.Yaratici olmak ne kadar onemli ise bu isi buyuk bir sevgi ile yapmak ondanda onemli.
    Bilgileri paylasmak ne kadar guzel birsey degilmi, bende cok fazla haz aliyorum.
    Sevgilerimi gonderiyorummm:)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba...Ben de pasta yapmayi cok seven biri olarak sizi ilgiyle takip ediyorum.Cok güzel bir yazi olmus.
    Benim bi kac sorum olacakti;

    1-Muhtesem fondatli pastalarinizi
    ne kadar zamanda hazirliyorsunuz??

    2-Siparisle teslim arasinda ne kadar zaman oluyor?

    3-Krem santili pastalarin renkli süslemelrinde hep zemini beyaz olan pastama renkler akiyor bunun bir caresi varmi?? mesela aksam hazirliyor buzdolabina koyuyorum sabah baktigimda renkler akmis tamamen gitmesede bulasiyor...
    Umarim vaktinizi almam ama cevaplari merakla bekliyorum :) Sevgilerimle...

    Melek

    YanıtlaSil
  10. Melek merhaba,

    1. Pastadan pastaya değişir..Ortalama olarak bir pastamı hazırlamam 2 yada 3 günümü alıyor.

    2. 3 ayda olur 3 günde. sipariş ne kadar zaman önce olursa o kadar iyi olur.

    3. Pastalarımda krem santi
    kullanmıyorum. Sadece meyveli yaş pastalarımda kullanırım, onunda dışı beyaz, süslemeleri meyveli olduğu için sizinki gibi bir sonunla karşılaşmıyorum..Denemeden net bir yanıt veremiyorum..

    Kolay gelsin..sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Cok tsk ederim, o zaman denemeye devam edecegim hem tad hem görüntü olarak herkesin sevebilecegi bi yol bulurum umarim:)
    Melek...

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Aysecigim, sana bir sorum olacakti. Fondant'li pastalar icin hangi kek (pandispanya) tarifini kullaniyorsun? Bal oglumun dogum gunu yaklasiyor (3 hafta var) ve bu sefer kendim pastasini yapmak istiyorum. Iki kat dusundum, bunun icin butter cake tavsiye ediyorlar (google'dan arama yaptim). Sen ne tavsiye ediyorsun? Simdiden tesekkur ediyorum. Iyi calismalar.

    YanıtlaSil
  13. merhabalar straplez pasta siparişi vermek istiyoruz en ufak boy (2 kişilik)olucak bize nasıl yardımcı olabilirsiniz.size nasıl ulaşabiliriz.fiyatı ne olur bilgi verirmisiniz....

    YanıtlaSil
  14. Merhaba Ayse hanım,
    iş hayatımın monotonlugundan sıkılmaya basladıgım bu gunlerde pasta ve cikolata yapımına merak sardım. arayıs icinde oldugum sırada sizin blogunuza rastladım. cok cok guzel hazırlamıssınız ellerinize saglık, ictenliğiniz ise cok etkiledi beni. hep boyle kalın. paylasımınız icin tekrar tesekkurler. istanbuldan bir isteginiz olursa yardımcı olmaya calısırım. sevgiler

    YanıtlaSil
  15. MERABALAR.BEN TACETTİN ECEVİT PASTACIYIM BU YBANCI SİTELERDEN BİRKAÇ ÖRNEK VERİP ALIŞVERİŞİ YAPABİLECEĞİMİZİ SÖYLEMİŞSİNİZ PEK FAZLA İNGİLİZCEMDE YOK AMA ŞUNU FARKETTİM GÖNDERME PARASI OLARAK YAKLAŞIK 50 60 YTL GİBİ BİR RAKAM İSTİYORLAR ACABA DOĞRU ANLADIMMI? BİRDE KREDİ KARTI KULLANACAĞIMIZ İÇİN HESABIMIZDAN BU PARA GİDECEK GELME GARANTİSİ VARMIDIR DİYE DÜŞÜNÜYORUM CEVAP VERİSENİZ ÇOK SEVİNİRİM.ALLAH a emanet olun inşallah

    YanıtlaSil
  16. slmlar ayşe hanım öncelıkle bi pastacı olarak bşararılarınızın devamını dıliyorum ve urunlerınızı yakından takıp edıyorum. bende herkes gıbı pasta ve çikolatayı çok ama çok sevıyorum.yani işime aşıgım.fakat bazı problelerle karşılaşılıyor.ben bu konuda size bi sorum olacaktı.butık pasta yapımında pastayı kplarken bazen köşelerden çatlamalar yapıyor ve çatlaklara dönuşuyor bu göruntu bozukluguna neden oluyor sizce neden hamur çatlama yapar ve çözümü sizce nedır

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar,
    Aklımdaki soruların tam yanıtın vermişsiniz harika! İyiki de rastlamışım sayfanıza, çok sevindim! Bu arada yaptıklarınıza da bayıldım, darısı başıma inşallah! Herşey için ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  18. Ayse merhaba,

    Ben Philadelphia, PA'da yasiyorum. 16 Ekim'de baby shower'im olacak ve senden pasta siparisi icin fiyat almak istiyorum. Email yada telefon numarasi goremedim web sitende, o yuzden buraya yorum yazmaya karar verdim. Sana ulasabilecegim bir email adresi yazabilirsen sevinirim...

    Esra

    YanıtlaSil
  19. Çok faydalı bilgiler.Çok teşekkür ederim.. Şeker hamuru ile hep pasta,kurabiye yapmak istemişimdir.Bu hayalimi gerçekleştirmek istiyorum inşallah..

    YanıtlaSil
  20. merhaba Ayse Hanim.Pastalariniz harika,ellerinize saglik.Ben de Almanya`da yasiyorum.Ve pasta yapmayi cok seviyorum ama benimkiler sadece kremadan.Burada seker hamuru nereden bulacagimi vea nasil yapacagimi bilmiyorum.Marzipanla denedim birkac defa,ama ona da beyaz rengi veremiyorum.Ve tadini cocuklarim begenmiyorlar.Sizin sayfanizda barbie`li pastayi gördüler,dogum günlerine illa onu istiyorlar benden ama dedigim gibi burada seker hamuru yapmak icin nereden hangi malzemeyi almam gerektigini hic bilmiyorum.Bana yardimci olabilir misiniz acaba?

    YanıtlaSil
  21. Ayşe hn merhaba, sitenizi epeydir takip ediyorum. Pasta vb şeyleri yapmayı çok seviyorum. Aynen sizin dediğiniz gibi yapıyorum:) beğenirsem hediye götürüyorum. Herkes tarafından beğenilmesine mutlu oluyorum. Artık bu işi yaparak para kazanmak istiyorum. Nereden başlayacağımı bilmediğimden ve kısıtlı bir bütçem olduğundan sizin bu yazınız ilaç gibi geldi. Yazınızı okumadan alışverişe çıkmıştım araç gereçler aşırı pahalı gelince oğluşumun oyuncak reyonunda harika şeyleri bulunca çocuk gibi sevinip almıştım. Yazınızı okuyup doğru bir şey yapmış olduğumu anlayınca ayrı bir sevindim:)Küçük bir yerde yaşıyorum burada bu işi yapıp para kazanan kimseye rastlamadım. Ama çok istiyorum. Umarım başarabilirim. Ne güzel birşey yapıyorsunuz, düşünsenize taa Amerika'dasınız ve Bursa'nın küçük bir yerinde bulunan ben sizin bilgilerinizden faydalanıyorum. Bu bence hepimiz adına bir nimet büyük bir sevaba giriyorsunuz inanın kimse sizin yaptığınızı yapmıyor. Sonsuz teşekkürler... Sevgiler...

    Umarım çok uzatıp canınızı sıkmamışımdır:)

    YanıtlaSil
  22. Bu yardımseverliğinize hayranım Ayşe Hanım.Bu zamanda bırakın yardımseverliği,bu işe girdiğim için,sırt çeviren arkadaşım bile oldu (kendisi de bu işi yaptığından...) Modelleme kaliteniz ,el işçiliğiniz ve belli ki muhteşem lezzeti yakalam çabalarınızla içimi açan ender sitelerdensiniz.Ellerinize,beyninize,yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  23. ayşe hanım acil bi durum! eşim ev ekmeği istiyordu hadi dedim yapayım. ekşi mayayı yaptım bugun 3. gun kabardı fakat demişsiniz maya gibi kokuyor diye benimkinde ekşimiş yoğurt kokusu var devammı etmeliyim yoksa yenimi yapyım? acilll kurtarın beni:) sevgilerle sevgi...

    YanıtlaSil
  24. yorumlariniz ve ilginiz icin herkese cok cok tesekkur ederim..

    bazi arkadaslarin sorularinin cevabi yazimin iceriginde yer aldigi icin tekrar buradan uzun uzun yanitlayamiyorum, lutfen kusura bakmayin...

    pastam ve ben, buyuk bir ihtimalle seker hamurunuz sert ve esnek olmadigi icin kaplarken sorun yasamissinizdir. hamurun nasil yapildigini, hazir ise hangi markayi kullandiginizi bilmedigim icin tam olarak da bisey yazamiyorum..hamur taze ve guzel yogurulmus esnek bir hamursa sorun olmamali.

    adsiz, eger icinize sinmeyen bir maya elde etmisseniz denemeyin...yorum kisminda baska tariflere de yonlendirme yapmistim, isterseniz onlari da inceleyin...ekmek yapma asamasi mayayi hazirlamaktan daha zahmetli, onca malzemenizin ve vaktinizin ziyan olmasini istemem...

    YanıtlaSil
  25. Ayşe hanım merhabalar,

    ben Mutfak Sanatları Akademisi profesyonel pastacılık ve ekmekçilik mezunuyum yeni mezun oldum pasta dekorasyonu konusunda kendimi geliştirmek istiyorum fakat malesef bu konuyla ilgili çok az şey öğrendiğimi farkettim :( başlangıç için en çok merak ettiğim 2 şey var birincisi ben şeker hamuruyla süslenmiş kurabiyeler yapıyorum.bunun için tart hamuru kullanıyorum fakat piştikten sonra yüzeyleri istediğim gibi pürüzsüz olmuyor bana birkaç tarif önerebilir misiniz?ikincisi de şeker hamuruyla kaplanmış pasta yapmak istiyorum fakat bildiğim kadarıyla krem şantiyle kaplayınca olmuyor acaba hangi şeker hamurunu kaplamadan önce pastayı hangi kremayla sıvamam gerekiyor onun için de tarif önerirseniz çok sevinirim şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  26. Mrb Ayşe Hanım, bende uzun zamandır sizi takip ediyordum artık izleyiciniz oldum. Sizin önerilerinize uyarak bir blog oluşturdum.Çocuklardan fazla zaman ayıramasamda birşeyler yapmaya çalışıyorum.
    Tariflerinizi ayrıntılı bir biçimde paylaştığınız için teşekkürler.

    Bebeğinizi sağlıcakla büyütmeniz dileğiyle

    YanıtlaSil
  27. Merhaba ben sizin tarifiniz seker hamurunu denedim ama cok yapis yapis oldu tarifi aynen uyguladim yanliz 4 kasik sicak su koydum en ondan oldugunu dusunuyorum sizce neden?

    YanıtlaSil
  28. olcay merhaba
    sanırım tarifi aynen uygulamadınız...evet buyuk ihtimalle sıcak su kullandıgınız icin hamurunuz yapıs yapıs oldu...yaz aylarında havanın sıcak olmasıda etkilemiştir..
    aslında bu buyuk bir sorun degil...elinizi yağlayın ve azar azar pudra sekeri ilave edin guzelce yogurun..ama pudra sekeri ekleme olcusunu de fazla kacırmayın cunku bu seferde hamur cok sert olabilir...
    benim aklıma gelenler simdilik bunlar..kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  29. Bunları yapmak el becerisinin yanı sıra fırınlada alakalı sanıyorum. Ne tarz bir fırın olması gerek kurabiyeleri pişirebilmek için?

    YanıtlaSil
  30. son teknoloji firinlardan olsa mukemmel olur tabii ama boyle bir gereklilik yada zorunluluk yok...cunku kurabiyeyi hazirlayan da susleyen de sizsiniz...
    kucuk ama guzel piseren bir firin isinizi gorur..

    YanıtlaSil
  31. Marsmallow şekerden yaptığım şeker hamurlarım
    şeker hamurunuzu çok güzel yaptım yanlız ikinci şeker hamurumu yaparken rondada çektiğim şekeri pudra şekeri olarak kullanmaya kalkıştım ve şeker hamuru olmadı şekerim ziyan oldu lütfen yardım edin ben şekerimi ziyan olmaktan kurtarabiliremiyim.
    teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seker hamurunu gormeden tam birsey soyleyemiyorum...belki pasta kaplanmaz ama modelleme yapilabilir yada kurabiye kaplanabilir diye dusunuyorum. hamur cok sert olduysa biraz mikrodalgada ilitmak ise yariyor. ama bir kac saniye aralikla yoksa hamurun ici cok isinip elinize yakabilir..
      pastacilikta tum tariflere tam olarak uymak gerekiyor, yoksa kucuk puf noktalari ilerleyen asamalarda buyuk problemlere donusebiliyor.

      Sil
  32. pasta standlarını nasıl yapıyorsunuz ?

    YanıtlaSil
  33. meraba ayse hanim ben almanya da yasiyorum ama galiba sizin seker hhamuru tarifinizin malzemelerini burda bulmak cok zor ben sürekli pastalar yapiyorum ve cok begeniliyor kizimin dogum gününde kendi tarifim´le barbi pasta yaptim ve herkes hazir zannetti ama bende sizin gibi olmak isterdim.kusursuz pasta yapmak ve onlari profesyonel bir sekilde dünya´ya tanitmak sizin icin cok gurur verici olsa gerek size basarilarinizin devamini diliyorum...........saygilar..

    YanıtlaSil
  34. Merhaba Ayse
    Benim merak ettigim keklerini pisirmede convection firin mi kullaniyorsun? Kek icin cok iyi olmadigi soyleniyor bu dogru mu? Her bolumu esit mi pisiriyor? Tavsiye eder misin eger kullaniyorsan. Ozellille Blodgett in elektrikli convection ocen ini almak istiiyorum ama uyaranlar oluyor kek pisirme konusunda .tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahsettiginiz firinlari hic kullanmadim, benim evdeki firinim normal bir firin hatta gazli...firinimin isi ayarini keklerimi pisirmeden hep kontrol ederim, kusura bakmayin yardimci olamadigim icin...kolay gelsin.

      Sil
  35. Merhaba Ayşe Hanım,
    İş stresinden ve monotonluğundan sıkıldıgım dönemde en sevdiğim ve işe çevirip hayatımı da mutluluğa çevirebileceğim pastacılık işine girmek istiyorum. İlk aklıma gelen cafe açmak ama hem birkaç aklıma takılan sorundan hem de yazınızı okuduktan sonra internet üzerinden satışın ve yayılmanın daha az maliyetli ve kolay olabileceğini gördüm. Bunun için bana yol gösterirseniz çok sevinirim. Cevabınızı bekliyorum, görüşmek üzere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle dogru dusunmussunuz, oncelikle pastacilikla ilgili kendinizi tanitin, bir cevreniz musteri potansiyeliniz olsun...pasta siparislerini yetistiremez duruma gelincede cafe pastane acabilirsiniz, tabii bu benim dusuncem, bir cafem de yok o yuzden fazla da bir yorum yapamiyorum, basarilar dilerim size, kolay gelsin...

      Sil
  36. Merhaba Ayşe Hanım,
    Bu aralar içimden bir ses "Pasta yap." diyor.Öğretmenim,mesleğimi seviyorum ama beni daha çok mutlu edecek güne her defasında umutla başlatacak,yorulsam dahi yorgynluğumdan mutlu olacağım bir işe pasta yapmaya ihtiyacım var.inanın önerileriniz tam da aklımdaki soruların cevabıydı.bana enerji,umut verdiğiniz ve o muhteşem pastalarla sabah sabah gülümsememe sebep olduğunuz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bana, ben tesekkur ederim bu dusuncelerinizi paylastiginiz icin...ogretmen olmanizda pastaciliga baslamak icin oldukca guzel, cunku cevre her iste oldugu gibi pastaciliktada cok onemli...size basarilar dilerim, kolay gelsin...

      Sil
  37. Merhaba Ayşe Hanım,

    Ben bu işe oğlumun diş buğdayı vasıtasıyla başlamayı düşünüyorum.Bilgilerinize ihtiyacım olucak.Öncelikle şeker hamuru tarifinizi deneyeceğim.Yanlız verdiğiniz tarifteki malzemeler ilk başlangıç için fazla diye düşünüyorum.Şeker hamurunu daha az malzemeyle yapma imkanımız var mı? Şeker hamurunu kullandıktan sonra kalan hamuru ne kadar süre ve nerede muhafaza edebilirim?Bu konuda bilgi verirseniz çok sevinirim.

    Tşk...
    Sultan Koyuncu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, pastaciliga baslamayi dusunuyorsaniz inanin bu miktar hicte cok degil, yarisi da yapilabilir ama tavsiye edilen tam tarifin uygulanmasi...arta kalan hamuru once strec filme sarin daha sonrada hava gecirmez kilitli posetlerde saklayin...hamurun hava ile tesam etmemesi kilit nokta..birde kuru ve serin bir dolapta saklarsaniz mukemmel olur..Buzdolabina hamuru koymayin...kolay gelsin...

      Sil
    2. hamuru 2-3 ay rahatlikla saklayabilirsiniz...tabii bu marshmallowlarin kullanim tarihine de bagli...ne kadar taze olurlarsa seker hamurunuz o kadar yumusak ve guzel olacaktir..

      Sil
  38. Merhabalar Ayse Hanım,ben bu ıse oncelıkle cupcake ve kurabıyelerle baslamak ıstıyorum,fakat işin içine gırmeye karar verınce işler hıcde gorundugu gıbı degılmıs,kendıme bı alısverıs lıstesı cıkartmaya calısıyorum ama hep yarım kalıyo...ıslevını bıle bılmedıgım bı cok malzemeyle dolduruyorum ve sonra sıl bastan..anlayacagınız karar asamasından cıktım ama bı turlu yola koyulamıyorum:)sızden rıcam akla gelen gıda boyaları,merdane,kesme aletı,kalıplar,paketleme,susler vb.... neye ıhtıyac varsa bana alısverıs lıstesı yapmamda yardımcı olurmusunuz...ınanın cok ıhtıyacım varrrrrr bı an once baslamak ıstiyorum bende bu ıseee sabırsızlıkla cvb beklıyorum...tsk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok gec yanit veriyorum kusura bakmayin ama malesef elimde bir liste yok...sizinde yazdiginiz gibi kurabiye yapimi icin en onemli olanlar desenli merdaneler, patchwork kaliplari, silikon kaliplar, gida boyalari ve modelleme kalemleri olabilir...bu malzemeler o kadar cokki almakla bitmez...ben kurabiye yapimina yogunlasmadigimdan dolayi elimde bu tur malzemeler yok denecek kadar az..olanlarida kullanmak istemiyorum cunku herkesde ayni kaliplar var...herkeste olan malzemelerdende ayni urunler cikiyor...belki siz bu malzemeleri almak yerine royal icingli kurabiye yapimina yonelebilirsiniz...bunun icin krema sikma uclari, krema torbasi ve meringue powder bulmaniz yeterli...hem ekipmani cok az hemde ucuz... ustelik ortaya cikan urunleriniz de herkesten farkli olur...tekrar kusura bakmayin bakis acim farkli oldugu icin tam olarak sorunuza yanit verememis olabilir..kolay gelsin...basarilar...

      Sil
  39. çok harika bir site olmuş bende biraz bu işlerde amatörüm merak ediyorum yaş pastaların üzerindeki şeker hamurları sert olmuyomu sonra nasıl kesilecek veya yenirken sert gelmeyecekmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pasta uzerindeki seker hamurlari sertlesmeden yendigi icin sorun olmuyor...yani kesilip yenecek kadar yumusaktir tabii yiyebilene...ben tatlarini sevmedigim icin yiyemiyorum...ama malesef seker hamuruyla kapla pastalar cok guzel ve puruzsuz gorunuyor...pasta uzerindeki figurler ise serttir..kemire kemire yenebilir :)

      Sil
  40. Öncelikle merhaba :) Ben pasta kenarlarının nasıl bu kadar keskin hatlı olduğunu öğrenmek istiyorum. Kendim acaba kremadan mı kaynnaklanıyor diiyerek birkaç kez farklı kremalarla denedim ama üzerini şeker hamuruyla kapladığım zaman o keskinlik kalmıyor ve kenarları yumarlağımsı bir hal alıyor. umarım anlatabilmişimdir. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, sorunuzun yaniti burada, kolay gelsin :)
      http://ayseyaman.blogspot.com/2012/06/keskin-koseli-seker-hamurlu-pasta.html

      Sil
    2. çok teşekkür ederim :)

      Sil
  41. pastacılık ticarete döküldüğünde kazanılabiliyor mu?

    YanıtlaSil
  42. pasta malzemelerini nerden bulabilirim mesela gıda boyası,eğlenceli kalıplar faln bulmıyorum yardımcı olursdanz sevinirim :)

    Cevabını dört gözle bekliyorum..:)

    YanıtlaSil
  43. merhaba .
    kurs için sadece istanbula mı geliyorsunuz? izmir için bir kurs takviminiz de var mıdır?
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  44. Bir sorum olucakti mesela 1 kap un kac bardak un demek :)

    YanıtlaSil
  45. selam. sekerli yamur yapiyorum pastami susledikden sonra hamur sertleshiyor yanlishmi yapiyorum yoksa sekerli hamur oylemi oluyor beni bu konuda bilgilendirerseniz sevinirim. sevgilerle......

    YanıtlaSil
  46. merhabalar uzun zamandır soruları yanıtlamamışsınız ama ben bir şansımı deneyeyim dedim:)yabancı blogların tariflerinde yalnızca pudra şekeri ve krem peynirle yapılan özelliklede cup cake lerin üzerine sıkılan bir krema var (hatta bazı tariflerde yalnızca pudra şekeri ve çok az süt ile) ben bunu yapıyorum yalnız pütür pütür pudra şekerinin ağıza gelmesi hoşuma gitmiyor ben mi yapamıyorum yoksa orjinalide böylemi yurtdışında yaşadığınız için size danışmak istedim şimdiden teşekkür ederim sevgilerimle

    YanıtlaSil
  47. Mehab Ayşe hanım ben sizden şekerhamuru harf baskı olarak ne tavsiye edersiniz jem haft baskı setini aldım ama başaramadım harf içinde sıkışıp kalıyor başka önerebileceğiniz marka varmı. Şimdiden teşekür ederim iyi çalışmalar

    YanıtlaSil
  48. merhaba ayşe hanım. hazır pandispanya dan keskin köşe pasta yapılır mı? öyle ise iki katlı pasta için ganaj ölçüsü verir misiniz? ganaj artar ise nasıl saklaya bilirim? cevap verirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  49. merhaba ayşe hanım; sizi hayranlıkla takip ediyorum.. yazınız çok açıklayıcı olmuş çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  50. ayse hanım merhaba
    yeni bir tv projesi için ''Türkiye En Tatlı Şefini Arıyor'' sloganı altında deneyimli kendine güvenen sefleri arıyoruz.Konuyla ilgili ayrıntılı görüşmek isterim.
    Lütfen bana ozge@tumayozokur.com.tr adresinden ulaşır mısınız?
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  51. Merhabalar,Adanada nasıl kurslarınıza katılabilirim?

    YanıtlaSil
  52. bende pasta yapmak istiyorum ve bunu sürekli yapmak istiyorum nereden başlanır ki bilemiyorum size imrendim doğrusu darısı başıma :)

    YanıtlaSil
  53. Merhaba Ayse hanim pasta kaplamada, figür yapiminda (insan hayvan)ve cicek yapiminda hangi seker hamuru kullanilir yabanci olarak yazarsaniz cok sevinecem tesekkurederim

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails