5 Mart 2008 Çarşamba

ÇİKOLATALI PASTA VE GANAJ TARİFİ



Bu sefer ki pastamız kocaman bir çikolatalı pasta. Şimdiye kadar hiç bu kadar büyüğünü yapmamıştım. O kadar büyük geldiki bana, kapıdan dışarı tek başıma çıkaramadım. Ya pastayı tutabiliyordum ya da kapıyı açıp kapayabiliyordum. :)
Bu pasta ile birlikte ilk defa "ganaj" da yaptım, ilk defa yenilebilen şeker boncuklar, ilk defa 38 cm lik bir kalp kalıp kullandım . İlk defa nane aromalı, kahveli bir kek pişirdim. Bu kadar çikolataya bulanmışken pastanın dekorasyonunda kullanmasamda ilk defa mısır şurubu ile çikolatalı modelleme hamuru (plastik çikolata) hazırladım. Kısaca ilklerde dolu bir pasta daha mutfağımdan geldi geçti.

Tarif yazmaya her ne kadar üşensemde ganaj tarifini birde ben ayrıntılı olarak vereceğim. Daha önce çok yerde gördüm ama inanın bu kadar güzel olduğunu, pasta süslerden kullanılması gereken temel, süpper lezzetli ve kıvamlı bir şey olduğunu geç farkettim. Çok merak ediyorum bu ganaj şeker hamurunun altındanda aynı bu güzellikte mi görünecek? :)

Ganaj Tarifi (Ganache)

Ganaj, bildiğim kadarıyla çikolatanın krema içinde erimiş haline deniyor. Koyu kıvamlı pastaların üzerini kaplamak ya da ara katlardan kullanılmak üzere yapılan bir çeşit kremadır. Ganaj özellikle çikolata tutkunlarına hitap eder. Sıvı, donmamış haline de "Glaze" denir. Glaze parlaklık anlamına gelir. Pastaların üzerine dökülür.



Malzemeler: ( 2 kap ganaj için)

* 340 gr kuvertür çikolata (ben özel eritmelik düğme çikolatalarımdan kullandım)
* 230 gr süt kreması

(38 ve 28 cm lik iki kalp pastamı kaplamak için ben malzemelerin 2 katını aldım)

Hazırlanışı:

1. Bir sos tenceresinde krema kaynama noktasına gelinceye kadar iyice ısıtılır. Fakat dikkat edin krema kaynamasın.

2. Çikolatalarınızı cam bir kase içine alın. Daha sonra sıcak kremayı çikolataların üzerine dökün. Çikolataların tüm yüzeyi krema ile kaplanmasını sağlanır. Bu şekilde 5 - 10 dakika bekletin. Daha sonra çırpma teli ile çikolata koyu ve parlak bir kıvama gelinceye kadar karıştırın. Bu şekilde oda sıcaklığına gelinceye kadar bekletin.

3. Orjınal tarifte koyulaştırmak için kremayı el mixeri ile bir kaç dakika çırpın ve 12 saat sonra kullanın diyordu. Ben oda sıcaklığına gelen ganajı önce buzdolabında iyice soğuttum, sertleşen kremayı önce parmaklayıp sonra tadına baktım :) daha sonra tarifteki gibi mixerla çırptım. Bu gördüğünüz kıvam ortaya çıktı ve pastamın üzerini çok güzel kapladım.



Kahveli Nane Aromalı Kek Tarifi

Bu tarifi de ilk defa Colette Peters kitabından denedim; içindeki kahve ve nane aromaları bana yağı unutturdu biraz. Keke vanilya şekerine ilave olarak ben nane aroması da eklemiştim. İyikide eklemişim hoş değişik bir lezzet kattı. Fakat kekin yapısı biraz kırılgandı, çabuk parçalanıyordu. Büyük bir kalıpta pişirecekseniz katları ayırırken çok dikkat etmelisiniz. Birde kek pişti diyip fırından hemen çıkartmayın iyice pişmesini sağlayın.

Malzemeler: (20 kişilik\ 20 cm lik 2 kek kalıbına uygun)

* 2 kap şeker
* 2 1/2 kap un
* 1 kap kakao
* 1 kap katı yağ
* 1 dolu çay kaşığı tuz
* 2 dolu çay kaşığı kabartma tozu
* 1 dolu çay kaşığı karbonat
* 2 yumurta oda sıcaklığında
* 1 kap süt oda sıcaklığında
* 1 paket vanilya
* 1 çay kaşığı nane aroması
* 1 kap sıcak sert kahve (şekersiz sütsüz neskafe)

(
38 ve 28 cm lik iki kalp pastam için ben yaklaşık olarak yukarıdaki tarifin 2,5 katını alarak farklı zamanlarda kekler pişirdim.)

Hazırlanışı:

1. Fırın ayarı 160 dereceye getirilir. 22 cmlik 2 farklı kek kalıbı yağlanır unlanır.
2. Orta boy bir kapta şeker hariç tüm kuru malzemeler karıştırılır. (Un, kabartma tozları vs.)
3. Sonra başka geniş bir kasede önce şeker ile yağ düşük hızda bir mixer yardımı ile krema kıvamına getirilir. Sonra içine teker teker yumurtalar kırılır karıştırılır. Daha sonra süt eklenir, tüm kuru malzemeler karışımın üzerine elenerek düşük hızda karıştırılmaya devam edilir.
4. En son sıcak kahve karışıma yavaşça eklenir, 1 dk daha karıştırılır. Gereğinden fazla karıştırmayın.
5. 45 dakika pişirilir, kürdan temiz çıkıncaya kadar.
6. Soğutma telinde 20 dk beklettikten sonra kek ters çevrilir, kalıbından çıkarılıp tamamen soğuyuncaya kadar bekletilir.

Kakaolu Pasta Dolgu kreması

Daha önce de yaptığım vanilyalı tarife ben sadece kakao ekledim. Aslında daha kıvamlı bir krema elde etmek için çikolata da eklenebilirdi ama pasta yeteri kadar çikolatalı olduğu için biraz burada dozu azalttım..





Malzemeler
* 2 su bardağı süt
* 1,5 yemek kaşığı kakao
* 1,5 yemek kaşığı un
* 1/3 su bardağı nişasta
* Yarım su bardağı şeker
* 1 paket vanilya
* 1 yumurta
* Yarım paket süt kreması

(38 ve 28 cm lik iki kalp pastam için yukarıdaki malzemelerin 2 katını aldım)
(nişasta ölçüsü için kap kullandım)

Hazırlanışı;

1. Kapaklı bir sos tenceresi içine, tüm malzemeleri ekledim ve ateş üzerine almadan bir çırpma teli ile önce güzelce karıştırdım.
2. Sonra kısıt ateşte sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirdim. En son vanilyayı ekleyip, karıştırıp, kapağını kapatıp soğumaya bıraktım.
3. Soğuma işleminin çabuk olmasını isterseniz, geniş bir tavaya soğuk su koyup muhallebi dolu sos tenceresini bu su içinde soğumaya bırakabilirsiniz.
4. Bir yandan süt kremanızı mikser ile sert krema gelinceye kadar çırpın ve muhallebiniz soğuyuncaya kadar buzdolabında bekletin.
5. Muhallebiniz soğuyunca krema ile pürüzsüz bir kıvama gelince karar mixerle çırpın.

Pastanın içinde;

Damla çikolata
Çilek ve frambuaz
Islatmak için süt kullandım.

Pastanın içi için yukarıdaki malzemeleri dileğidiğiniz miktarda kullanarak pastanızı lezzetlendirebilirsiniz.

Pastanın birleştirilmesi

Üst kattaki pastanın alt kata baskı yapmaması için araya resimde görüldüğü gibi kekin şeklinde kestiğim kartonu yerleştirdim. Alttaki pastanın içine de orantılı olarak kartonu tutacak tahta çubuklar diktim. Böylece çubuklar kartonu ve pastayı muntazam bir şekilde tuttu. Tahta çubukların hepsinin pasta derinliğinde ve hepsinin eşit boyda olmasına dikkan edin.

Pasta süsleme için

Royal icing çiçekleri
Şeker boncuklar
Krem şanti

Royal icing çiçek yapımı için buraya bakabilirsiniz. Krem şantiyle dilediğiniz bir krema sıkma uçunu kullanıp pastanın kenarlarını süsleyebilirsiniz. (Ben 21 numaralı ucu kullandım)

Gerisi sizin yaratıcılığınıza kalmış. :) Umarım tarifleri beğenirsiniz ve umarım bir eksiğim kalmamıştır.

***********************************************************

ve geçtiğimiz günlerde yaptığım diğer pastalar....



Güzel İpek'in Dora sevgisini pastasına kadar taşıdık. Maceradan macereya atlayan Dora bir bot içinde elinde hediye paketi ile geldi doğum gününe:)




Bu pastamız da diş hekimimizin "paint ball" tutkunu kardeşi için hazırlandı.
Aslında pasta için yazacağım çok şey var ama her pasta ile aram da geçenleri buraya yazmam mümkün olmuyor. Bir gün karşılaşırsak şu paint ballu pastanın hikayesi neydi diye mutlaka sorun :)



Çikolatalı bir pasta ile başlayan yazımı başka bir çikolatalı pasta ile bitirmek istedim. Bu pastayı illa çikolatalı, illa antep fıstıklı olsun diyen arkadaşlarım için yapmıştım. Çilekli pastalar gibi antep fıstıklılarınında yeri bambaşka. Özellikle çay, kahve ve sohbetin yanında çok güzel gidiyorlar.:)

Herkese sevgilerimle
mutlu bol tatlı günler dilerim.

64 yorum:

  1. Ayşecim tekrar denedim göndermeyi inşaallah bu sefer olmuştur.

    Ayrıca pastalar süper. Hele çikolatalıya bittim. Resmen ağzımın suları aktı.
    sevgiler ve selamlar canım.

    YanıtlaSil
  2. yine çok güzel şeyler yapmışsınız verdiğiniz bilgilerde öyle sayfanızı her açtığımda yeni bir şeyler öğreniyorum ellerinize sağlıık..

    YanıtlaSil
  3. ayşe cnm ya tam bir pastakolik olmussun sen..şahane bunlar.bayıldım,krema tarifini bundan sonraki ilk pastamda deneyeceğim..şahane görünüyor..ellerine sağlık..aştın sen aştın bu pasta olayında..sen devam et..bizde seni izlemeye devam ediyoruz.slmlar.

    YanıtlaSil
  4. Lezzetlim :( malesef emailiniz bana gelmedi. Acaba benim sipariş adresinize gönderdiğim mail elinize ulaştı mı? Bir yerde terslik var ama henüz anlayamadım..denemeye devam...
    Pastaları beğendiğinize memnun oldum. Yorumunuz için teşekkürler.
    sevgiler

    Didem, yazımı beğendiğinize çok sevindim, umarım bilgiler işinize de yarar. Çok teşekkürler ziyaret ve yorumunuz için.:) sevgiler

    Süheyla, kremayı beğendiğine ve deneyecek olmana cok sevindim! Eminim çok memnun kalacaksın. Benim aşmış olduğumu düşünmen de çok güzel ama ben daha aşamadım :) önümde çok yol var. Kısmet bakalım inşallah aşarız. :) Seni her zaman yanimda görmek isterim..;) sevgilerle

    YanıtlaSil
  5. Aman Ayşem...yaman Ayşem...
    H A R İ K S I N ....
    Ellerine sağlık...

    sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  6. devasa çikolatalı pastaaaa fikri harika. lezzeti resminden belli zaten : ))ellerinize sağlık
    pastakolik için size mail atmıştım ama sanırım ulaşmadı. adreste bir yanlışlık olabilir mi?

    YanıtlaSil
  7. Zehracım o kadar yazı yazdım, tarif ekledim, ayrıntılı adım adım resimler çektim ekledim sayfama, hatta bak resimlerine üzerine yazılar yazdım, kısaca paraladım kendimi..Sadece ve yarım bir şekilde

    "HARİKSIN" haaa :))))
    Sen de HARİKSIN..:)

    Pastacity, evet bir devasa pasta yapmanin zamani geldi geçmişti bile. Her pastacı adayının yapması lazım..Büyük tecrube oluyor.
    Mailiniz bana ulaştı, teşekkürler, hemen listeye ekliyorum. İlginiz için çok teşekkürler..Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  8. Yaman Aysem,
    Sen artik bir pasta ustasi oldun desek yeri. Hersey harika, hangi birine bakacagimi sasirdim, ellerine saglik.

    Sevgilerimi gonderiyorum, selamlar.

    YanıtlaSil
  9. Pastakolik ortagim ne guzel pastalar eklemissin yine. Masallah seker, nazar degecek diye korkuyorum bazen.

    Ya su ganaj denen seyi (sey diyorum cunku sanirim hic tadina bakmadim) duydum daha once ama nasil bir sey oluyor hic bir fikrim yok. Bir de sana sorularim var pastalar ve cikoalatalar ile ilgili. Ozellikle malzemeleri nerden aldiginla ilgili. Ben de su seker hamuru ve cikolata isine bulasmak istiyorum bazen ama malzemeleri nerden alirim bilmiyorum. Malzemeler elimde olsa senin blogda verdigin tarifleri takip ederek yapicam. Her asamasini anlatiyorsun ya super oluyor benim icin. Bir gun benim de malzemelerim olacak mi acaba :(

    Neyse cok uzattim ama bir sorum daha var. Nane ve kahve aromali kekte yumurta yok mu hic? Unutmamissindir kesin. Acaba kirilgan olmasinin sebebi bu mu, ne dersin?

    Dolgu kremasi tarifini de bir sonraki pastam da denmeyi dusunuyorum. Tabi sut kremasini tarihi gecmeden kullanmayi basarabilirsem :) Optum seker.

    YanıtlaSil
  10. Ayşeciğim hepsi birbirinden güzel birbirinden şık olmuş.Ellerine sağlık...sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. ganajı çok güzel açıklamışsın. bu sefer senin tarifine göre deneyeceğim. teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. ayşecim splashli pasta çok güzel olmuş.o yazıyı nasıl yazdın canım? her yerde farklı yazı tipleri ile yazılmış yazılar görüyorum.bunlar için hep ayrı harf aparatı mı kullanmak laızm canım...sevgiler,

    YanıtlaSil
  13. Hayırrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr !!! Beni yoldan çıkaramıcaksınnnn Yamanım !!!
    Bakıp bakıp gözümü doyuracağım artık..Nefsimi istila edemezsinnnn !!

    Bloğundan bunca çiko fışkırırken nasıl olacak bu bilmem ama rejimdeyim ben yaaaaaaaaaaaa !!

    İmza - Rejimde olna bir dost :)

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel pastalar olmuş hepsi.Ellerinize sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Canım Ayşem, ne bu güzellikler, harika olmuş bu pastaların hepsi, neden ortalarda görünmediğin anlaşıldı canım, kendini pastalarına admışsın:)))İyi ki kızım görmedi, tuttururdu yapalım anne diye, pasta hastası, tabii yemeğe...
    Ama bu çikolatalı pastayı bir ara denemeyi düşünüyorum tabii tek katlı olarak,yaptığımda haber veririm , seninki kadar olmasa da ...
    Ellerine sağlık güzelim, sevgilerimle öpüyorum...

    YanıtlaSil
  16. Hangisine bakacağımı şaşırdım hepsi birbirinden güzel ellerine kollarına sağlık

    YanıtlaSil
  17. ganaj tarifi için çok teşekkürler,ayrıca pastalarınız harika.

    YanıtlaSil
  18. Ayşeciğim artık sayfana girdiğimde sanki canlı yayın yapan bir pasta kitabı içinde gibi hissediyorum. Görüntüler o kadar estetik ve renkler o kadar pastel ki terapi yapıyor insana. Merakla sıradaki harikalarını beklemekteyim.
    Sevgilerimle,
    Esra

    YanıtlaSil
  19. canim benim, sen bu sahane pastanin tarifini vermissin, ama ben daha okurken zihnim bulutlandi, nerde kaldi yapicem.. walle ne deyim, ellerine kollarina saglik .. super marifetlisin masallah !!

    YanıtlaSil
  20. Ayşe sayfanı açtım ve ağzım açık seyrediyorum 15 dakikadır:))Neyimi seyrediyorum inan süslemelere tek tek baktım,Dora çok hoşuma gitti:)
    Bir gün pasta ile ilgili bir kitap (dilerim gerçekleşir) çıkartırsan ilk alıcak kişi benim.

    Başarılarının devamını diliyorum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  21. Ayşecim bayıldım ben bu çikolata olayına..:))elleirne sağlık hepsi birbirinden güzel valla...

    YanıtlaSil
  22. Aysecim yine pastalarin birbirinden güzeller. Insan bakmaya doyamiyor :) Ellerine saglik.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Yamanımmm,
    Ellerine sağlık gerçekten çok güzel görünüyor..Olsada yesek..Öpüyorum canım kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Eline saglik canim cikolatali pastan sahane görünüyor.
    Digerleride cok güzel olmus.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. Eline saglik canim cikolatali pastan sahane görünüyor.
    Digerleride cok güzel olmus.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  26. ayşe hanım süpersiniz pastalarınızın hepsi birbirinden güzel,ayrıca ganaj tarifinizide beğendim çok pratik.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  27. Ayşe'mm,Yaman Ayşe'mmm,

    Bu ne güzelliktir böyle, ağzım bir karış açık, öyle baktım kaldım:)))
    Ganajlı pastalar her zaman bir numaralı tercihim, tadına doyum olmuyor...

    Ellerine sağlık canım benim,

    Kocaman, sımsıcak sevgiler...

    YanıtlaSil
  28. Sevgili Ayşe,
    Pastakolik grubunu ilk okuduğumdan beri aranıza katılmak istiyordum ama kategori ayarlamaya vaktim olmadı.
    Bugün Pastakolik adında kategori açtım ve bütün naçizane pastalarımı,pastaya benzeyen keklerimi bu kategoriye etiketledim.
    Sizin pastalarınızın yanında benimkilerin lafı bile olmaz ama aranızda olmak çok güzel olacak.
    Pastakolik kategorimin linkini mail ile gönderdim.
    Gelelim sayfanda ki güzelliklere,yine birbirinden nefis pastalar hazırlamışsın,ellerine sağlık.
    Çikolatalı pastan ve diğerleri harika olmuş.
    İpek için hazırladığın pastanın renkleri müthiş olmuş.
    Pastada ki Dora'yı biliyorum,Türkiye'de de
    yayınlanıyor(Dora the explorer),
    saç şekline kadar Dora'yı ve ortamı çok güzel yapmışsın.

    YanıtlaSil
  29. 8 Mart dünya kadınlar günün kutlu olsun,

    Kıymetini bilen hep bulunsun,

    Üzüntü-elem-keder senden uzak olsun,

    Sağlık-huzur-mutluluk hep seninle olsun.

    YanıtlaSil
  30. Ayşecim etkinlik için bıraktığın güzel yorunum için çok teşekkürler canım geç cevap verdim kusura bakma bu ara sağlık problemleri ve kardeşimin rahatsızlığı yüzünden blogla fazla ilgilenemedim
    dünya kadınlar günün kutlu olsun sevgiler mutlu hafta sonları diliyorum canım
    pastaların muhteşem ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  31. Yorumlarınız için çok teşekkürler, pastalari beğendiğinize çok sevindim..Elimden geldiğince açıklayıcı yazdım umarım anlaşılırdır. Özellikle mutlaka ganaj yapmayı deneyin memnun kalacağınızı düşünüyorum. Ganajı sıkarakta güzel süslemeler yapılabilir. En kısa zamanda onuda demek isterim.
    Yapılacak tarifi verilecek o kadar çok şey varki aslında..:))
    Neyse herkese tekrar teşekkürler..soru soran arkadaşlara gelince;

    Minik Kuş, Ortakcım güzel yorumun için teşekkürler.İlgine alakana çok sevindim anladım ki yazımı okumussun :)
    Nazar değmez inşallah :)
    canim pasta malzemeleri Craft storelardan alabilirsin, Michaels ve Joann da Wilton ürünleri satılıyor. Hem burada çok çok ucuzlar. Burada 2$lık sey Türkiyede 20$ hiç abartmıyorum, bence burada oldugun icin sanslısın, ne var ne yok hosuna gidenleri topla..Bir gün mutlaka işine yararlar..bozulacak sey degıl ya! İcindeki pastakoliği çıkar ortaya :) Inn ınn aldın mı gazı? :)
    Tarifte yumurta var, 2 adet, sırası kitaptaki gibi olduğu için aşağıda kalmış, genelde sıra başında yumurta olur sanırım ondan dikkat etmedin. Kırılgan olmasını tam çözemedim, yağlı kek ya herhalde ondan, yumurtalı pandispanyalar gibi olmuyor bunlar. sorularının hepsini yanıtladım umarım..Bende öptm seni,sevgilerle

    Delfina, pastaların üzerindeki yazıları Wiltonun metal harf kalıpları ile yaptım. Tek bir yazı tipi var. Belki sağa sola yamulmuşsa sana öğle gelmiştir.Ama farklı markaların farklı yazı tipli kalıpları olabilir bende sadece bir alfabe seti var.

    Herkese sonsuz sevgiler gönderiyorum..

    YanıtlaSil
  32. Sevgili Muhterem hanım, Gül abla ve diğer tüm arkadaşların kadınlar gününü kutlarım.
    Hergün bizim günümüz :)

    YanıtlaSil
  33. Sevgili Ayşe hanımcım, bir gün sadece bakmaktan ve yutkunmaktan gideceğim....
    Maşallah emek ve ellerinize sağlık... Ben yapmayayım da ucundan alayım..
    Şimdi hanımı ailecek mutfağa sokmak gerek...
    Ailecek selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  34. selam canım,sana her geldiğimde harika tarifler ve fotoğraflar beni etkiliyor..gerçekten çok nefis şeyler hazırlıyorsun...hele şu çikolata dolu tabaklar yok mu:))içinde yatasım geliyor...ellerin dert görmesin canım...

    YanıtlaSil
  35. Ayşecim, güzel ve destekleyici yorumun için çok teşekkür ederim. Valla senden aldığım gaz ve tavsiyelerle son sürat daldım bu işe:-))fazla hız yapınca da Bilun biraz geri yattı tabiii:-))) şimdi sayfama bakmamış olanlar bunu anlamayacak ama neyse sen anladın onu:-)))
    Mazlemeler gerçekten burda çok pahalı, çoğu zaman yaptıklarına bakıp sadece iç çekiyorum, ben bunları yapamam diye...Sen bence pastakolik değil pasta divası olmuşsun canım...Tüm bu güzellikleri bizlerle paylaştığın için çok şanslıyız, teşekkürler.
    Canım tavsiye ettiğin gibi ganajı ilk fırsatta deneyeceğim...Görüşmek üzere seni kocaman öpüyorum.

    YanıtlaSil
  36. Aysecigim, yazini tek tek okudum ve okurken bile yoruldum, sanirim ben hic bir zaman boyle komplike tarif denemelerine kalkisamayacagim. Ama yapilmis bitmis bir tarifi bu sekilde ayrintisi ile okumak , tum yapim asamalarinin fotograflarini gormek, yeni bilgiler ogrenmek cok zevkli. Cok tesekkurler. Pastalarin hepsi birbirinden guzel, ama nedense ben en cok antep fistikliyi sevdim. Cok nahif bir goruntusu var. Ellerine saglik.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  37. Merhabalar, harika pasta tarifleriniz var hangisine bakicama sasirdim mukkemel otesi sanirim bu bur sanat isi emeginize saglik sevgiler

    YanıtlaSil
  38. Ayşe'ciğim, kesinlikle bir pasta ustasısın.Hepsi birbirinden mükemmel harika pastalar yapmışsın yine hangisine bakacağımı şaşırdım.ellerine emeğine sağlık.

    sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  39. Ayşeciğim pastalar yine harika görünüyor. Hele o bol çikolatalı olan, hmmmmmmm, enfesss

    YanıtlaSil
  40. Ayşem Ayşemmm yaman Ayşemm, ne zamandır gözüm yolda yeni pastalarını bekliyordum ama böyle arka arkaya bir sürü güzellikle karşılaşınca dumur oldum, hangi birisini öveceğimi şaşırdım valla..Enfessss olmuş hepsi desem yetmeyecek biliyorum, nefis, süper, harika, bayıldım desem yine yetmeyecek..
    Ellerin dert görmesin canım Ayşem, verdiğin bilgiler hafızaya alınıyor ilerde kullanılmak üzere :)) Anladın sen onu..
    Kocaman öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  41. Ayşeciğim, canım benim..hangi pastana bakacağımı şaşırdım.harika olmuşlar, ellerine sağlık.çok da güzel anlatmışsın her zamanki gibi.çikolata sosunu illede yapacağım bakalım bir gün.
    birde üye olmak için tıklayın diye yazan bir kısım var, linklerin üstünde ,nedir o..iki kere tıkladım hiç bişey anlamadım:))))))şimdi bilmediğin şeyi ne diye tıklıyosun deme :))))))tıkladık işte:))
    hadi öptüm.
    sebilay.

    YanıtlaSil
  42. Şeker hamurundan neffffret eden ben, ganaja taparımmmm!

    Muhteşem bir şeydir ganaj... Benim için bir pastaya sürülmesi de gerekmez :D Kaşıkla hallederim :D

    Ama o kocaaaa pastaya da hayır diyeceğimi sanmıyorum, gördüğüm herhangi bir yerde :)))

    Karafakiden Tatlar'ı yeniden açtım. Şu ara mutfakla ilgilenmeye hiç fırsatım yok; ama pek çok tarif gözüme kestirdim bloglardan.

    Bir durun yahu :))))

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  43. Ayşeciğim...

    Ne diyim ne yazayım bilmiyorum..Hepsi muhteşem hepsi süper...

    Ellerine sağlık...

    Sevgiler
    Müge

    YanıtlaSil
  44. Hem aciklamalar, hem resimler hem de tarifler cok guzel. Henuz iki katli pasta yapmamis olan ben sanirim yazdigin puf noktalarindan faydalanacagim. Cok tesekkur ederim, sevgilerimle

    YanıtlaSil
  45. Ayşemmmm, nerdesin ayol, Nilayla birlikte sana pasta yaptık görmedin mi daha :))))
    Öpüyorum kocaman...

    YanıtlaSil
  46. Ayşeciğim, pastaların hepsi şahane görünüyor be canım. Ama o en üstteki çikolata oranının tavan yaptığı pastada kaldı benim aklım; insan ondan bir dilim yedi mi, tüm hücrelerinde çikolatanın gezindiğini hisseder mi dersin????? Ellerine sağlık canım arkadaşım, kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  47. merhaba ellerinize sağlık pastalar müthiş gözüküyor ben kap ölçüsü hakkında sbilgi almak istiyorum mümkünse
    malesef buralarda kap ölçüsü bulamadım bende yok yani
    bir kap kaç gıram oluyor
    yani bir kap un kaç gıram ben bardakla koyuyorum ama sanırım kap ölçüsüyle aynı ölçü değil bilgilendirirseniz çok sevinirim sevgiler

    YanıtlaSil
  48. Blogunuzu ziyaret edince, şahsınızı az çok tanıdım çok sevdim. Lezzet düşkünlerinin buluştuğu(http://yemeksaati.net/forum ) üyesi olarak. Çok beğendiğim tarifleriniz den birkaçını izniniz olur ise. Sitemizde size ulaşılabilecek şekilde kaynak adresini belirtilerek, resmi ve sizin anlatımınızla olduğu gibi yayınlamak istiyorum. Konu ile alakalı buradan veya foruma buyurun (sadece üyeler yorum yazabiliyor ve imza bölümüne blog linkini ekleye biliyor) düşüncelerinizi bildirirseniz sevinirim.
    Teşekkürler, Aleyna-Dilara

    YanıtlaSil
  49. Ozlem hanım merhaba
    kusura bakmayın sorunuzu cok gec yanıtlıyorum..Yoruma onay verirken hiç vakit bulamamıştım tarifi tekrar inceleyip size ölçü vermeyi, lütfen kusuruma bakmayın.
    1 kap un ~ 157,5 gr
    evet kap ölçüleri bizim normal su bardaklarından biraz daha küçük oluyor. Aslında kap ile ölçü almak vermek cok daha guzel çünkü bizdeki tüm bardaklar pek çeşitli masallah..renk renk boyut boyut su bardaklarimiz var. Yabancılar baştan çözmüş bu işi..
    Umarım yardımcı olabilmişimdir.
    Ayrıca ziyaretiniz ve yorumunuz için cok teşekkürler..sevgilerle

    YanıtlaSil
  50. Aleyna-Dilara ilginiz için çok teşekkürler..Tariflerimi beğenip forum sayfasına taşımak istediğinizi duymak çok güzel..Normalde bu işler izinsiz oluyor biliyorsunuz...:) Keske herkes sizin gibi olsa..
    Kontrolu sağlamak için hangi tariflerimi yayinladıgınızı bana bildirir, tariflerimin başına ya da sonuna ismimi ve linkimi yazarsaniz
    benim icin sorun olamaz.
    Teşekkürler
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  51. verdiğiniz bilgi için çok teşekkür ederim nediyim gönlünüze sağlık teşekkürler

    YanıtlaSil
  52. "ÇİKOLATALI PASTA VE GANAJ TARİFİNİ" Paylaştığın İçin Çok Teşekkürler, Sevgiler Ayşe Yaman Harikasın... Hamur İşleri | Ev Yapımı Pastalar, http://yemeksaati.net/forum/index.php?topic=115.msg7190#msg7190 lütfen foruma buyurun gelin, onur misafirimiz olun... Aleyna-Dilara

    YanıtlaSil
  53. Merhaba Ayşe Hn. Benim ganaj hakkında bir sorum olacak. Buzdolabında 1 gün kalan ve katılaşmış olan ganajı yumuşatmanın ve rahatça sürülebilir kıvama getirmenin yolu nedir ? Teşekkürlerimle, kolaylıklar diliyorum.

    YanıtlaSil
  54. Adsiz, merhaba, katılaşmış ganajınızı buzdolabından çıkarıp, oda sıcaklıgında bekleterek yumusatabilirsiniz. Eger hemen pastaya sürmek istiyorsanın yani vaktiniz yoksa da mikrodalgada 5-10 saniye araliginda da hafif ısıtarakta ganajı yumusatabilirsiniz.
    Kolay gelsin

    YanıtlaSil
  55. ayşe hanım size şeker hamuru ve ganaj tarifiniz icin ne kadar teşekkur etsem azdır. tüm bunlari öğrenebilmek için aylığı 400ytl olan bir kursa gitmeyi duşünüyordum ama siz beni hem masraftan hem de zamandan kurtardınız. en azından şimdilik. sizin tariflerinizle kendimi geliştirip daha sonra daha komplike bir kursa gitmeye karar verdim.
    ayrıca pasta malzemeleri türkiye'de çok pahallı olduğu için buradaki arkadaşlara ebay'den sipariş etmelerini tavsiye ederim. posta ücretiyle bile trnin yarı fiyatına geliyor.
    yeni tariflerinizi ve püf noktalarınızı merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  56. Ganaj tarifinizde sözünü ettiğiniz heavy cream mi acaba? Bulduğum tüm yabancı ganache tarifleri heavy cream ile yapılıyor, biz TR de satılan kutu kremalardan kullanabilir miyiz onun yerine, zira aslında ikisi çok farklı şeyler diye biliyorum? TR de sadece 125 ml.lik karton kutularda satılan kremalar var marketlerde.

    YanıtlaSil
  57. adsız, ikisi de aynı şeydir. Süt ürünüdür, yağ oranı fazladır, sekersizdirler, pudra şekeri eklerseniz kream santi olur vs.
    ganaj yapımında ABD de yasıyorsanız heavy cream TRde yaşıyorsanız da süt kreması kullanabilirsiniz.
    Ayrıca sert bir ganaj için krema miktarını azaltabilir, yumuşak bir ganaj içinde arttırabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  58. slm o düğme çikolataları nerden bulabilirim cvp verirseniz çok mutlu olurum. maliyeti ne kadar olur o çikolatalar olmazsa marketteki normal bitter çikolatalar olurmu

    YanıtlaSil
  59. slm o düğme çikolataları nasıl bulabilirim bana maliyeti ne olur? bulamazsM marketteki normal bitter çikolatalar olurmu lütfen bilgi berirmisiniz.

    YanıtlaSil
  60. slm Amerikada pasta malzemesi satan dükkanlarda bu tür çikolatalar satılıyor. Marketlerde satılan bitter çikolata yerine kuvertür çikolata kullanmanızı tavsiye ederim. kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  61. merhaba nane aroması demişsiniz...
    nasıl birşeydir nerede satılır sanırım benim bulunduğum şehirde yoktur edinebileceğim bir yol var mıdır bir nane delisi olarak yardımcı olursanız çok sevinirim... teşekkürler...

    YanıtlaSil
  62. ayşecim küvertür çikolata yerine damla çiko. olabilirmi ?

    YanıtlaSil
  63. hazırladığımız ganaj arttığında dolapta beklemetme süresi kaç gün acaba? başka bir pasta da tekrar kullanabilir miyiz?

    YanıtlaSil
  64. ganaj tarifi ararken burayı buldum, baktım ilk defa yapıyorum filan yazıyor. sonra blogu gezerken kurs bile verdiğinizi görünce geri dönüp bu pastanın tarihine baktım, 6 yıl olmuş :))

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails