19 Şubat 2008 Salı

Meyveli Tart Tarifi ve Waitress (Garson)



Tarttan doğum günü pastası olur mu? Olurmuş!
Fransız Jannick bir tart tutkunu, yeğeni kekleri pastaları sevmediğini sadece tartlardan paylardan hoşlandığını söyleyince, bizde ona bol meyveli bir tart hazırladık. Taze böğürtlenleri bulmak içlerinden en gösterişlileri seçmek pek kolay olmadı. Tart üzerinde ve içinde toplam 4 çeşit meyve var. Aşağıdaki linklere basarak resimlerine imagesdan ulaşabilirsiniz.

Blackberry- Böğürtlen
Raspberry-Ahududu\ Frambuaz
Çilek
Blueberry- Yabanmersini

Bu tart tarifini Cafe Fernandodan aldım, daha önce Williams Sonomanın tarifini uygulayıp beğenmiştim ama Cenk'in sevgililer günü yazısında yine o birbirinden güzel tartları görünce dayanamayıp yeni bir tarif denemesi yapmaya karar verdim. Tartım pişerken fazla kavrulur, kenarları yanar, çatlar endişesiyle ben tart hamurunu iki ölçü kullandım. (Yalan, aslında buradaki gibi hamuru yayıp, metal harflerle isim yazmaya çalıştım ama başarılı olamadım.:) Kalan hamurla alternatif olarak bunu yaptım. İçinde incir, ceviz, biraz kahverengi şeker ve limon suyu var. Değişik hoş birşey oldu bence. Eşim bu durumdan pek memnun kalmadı tabii. İkimizinde aklında şeytanı bir düşünceyle meyveli tartı yemek vardı ama tencere dibindeki kremayı sıyırıp kalan ezik böğürtlenleri yemekle geçiştirdik hevesimizi. En kısa zamanda bu tart yeniden yapılacaklar listesine alındı. Bu güzel ve harika sonuç yeren tarifi paylaştığı için Cafe Fernandoya bir kez daha teşekkürler.



Tart Hamuru

Malzemeler
  • 1 1/2 su bardağı un
  • 1/2 su bardağı pudra şekeri
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • 125 gr tereyağı
  • 1 yumurta sarısı

Hazırlanışı

Fırın ayarı 190 derece

  1. Geniş bir kapta, elenmiş un, şeker ve tuz karıştırılır.
  2. Sonra kaba küp küp doğranmış tereyağı da eklenir, karıştırılıp yoğurulur, küçük bezelyemsi taneler oluşuncaya kadar. Bu karışıma yumurta sarısı eklenir biraz daha yoğurulur. Hamur resimdeki gibi top haline getirilir, plastik streçe sarılıp buzdolabında yaklaşık 1 saat bekletilir. Eğer hemen kullanmayacaksanız, dondurucuda 1 hafta kadar saklayabilirsiniz. Tartı yapacağınız günün önceki akşamından buzdolabı kısmına koyup açabilirsiniz.
  3. Hamur buzdolabından çıkarılınca oda sıcaklığına gelmesi için biraz bekletilir ve elle biraz masaj yapılır.
  4. 23 santimlik bir tart kalıbını ortasına bu hamuru koyun ve parmaklarınızla kenarlarına ve tabanına eşit şekilde yayın. Aluminyum bir folyoyu ya da parşömen kağıdı tart hamurunun üzerine serip üzerine kuru bakliyat yerleştirin ve fırına verin. Bu şekilde 25 dakika pişirdikten sonra bakliyatları ve folyoyu kaldırıp 8 dakika daha pişirin. Böylece düz olan zemin de kızartılır. Gözünüzü fırından ayırmayın, bu tart hemen pişen kenarları kızaran bir tarttır.
  5. Tart pişirildikten sonra soğumaya bırakılır.


Not: Ben orjinal tarifteki su bardağı yerine cup ölçüsü, Vanilya özü yerine de vanilya kullandım. Krema tarifini ufak değişikliklerle aynen aktarıyorum.

Tart Kreması

Malzemeler
  • 2 su bardağı süt
  • 6 yumurta sarısı
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 1/3 su bardağı mısır nişastası, elenmiş
  • 1 paket vanilya
  • 50 gr tereyağı küp küp doğranmış ve oda sıcaklığında
Hazırlanışı
  1. Küçük boy sos tenceresinde sütü kaynama noktasına gelene kadar ısıtın.
  2. Başka bir orta boy sos tenceresinde yumurta sarılarını, şekeri ve mısır nişastasını önce güzelce çırpın. ( Ateş üstünde değil) Hızlıca çırpmaya devam ederken azar azar kaynar sütün 1/4 su bardaklık kısmını ekleyin, her defasında azar azar süt ekleyin, bir anda tüm sütü koymayın yoksa yumurta sarıları pişer, topak topak olur. Daha sonra karışımı orta derecedeki ateşin üzerine alarak hiç durmadan ve güçlü bir şekilde kaynama noktasına gelene kadar çırpmaya devam edin. Kaynamaya başladıktan sonra 1-2 dakika daha çırpıp ateşten alın. Vanilyayı ekleyip güzelce karıştırın.
  3. 5 dakika bekletip ılınmasını sağlayın. Ardından tereyağı parçalarını yavaş yavaş ekleyip tamamı eriyene kadar çırpmaya devam edin.Eğer kremayı hemen kullanacaksanız buz ve su dolu bir kaba oturtup arada sırada çırparak soğutabilirsiniz. Daha sonra kullanmak üzere hazırlıyorsanız da bir kaba aktarıp üzerine streç film kapayarak (tepesini kremaya bastırın ki arada hava kalmasın böylelikle kremanın tepesi de kurumayacaktır) buzdolabına koyun. Buzdolabında tazeliğini 3 gün boyunca koruyacaktır.



*****************************************************************************


Son zamanlarda izlediğim filmlerin arasında "Waitress" sinema ve yemeğin en güzel ve tatlı kesişmesiydi bence. Film burada güzel bir şekilde kaleme alınmış, yazının sonunda da çok kötü gerçek bir olay anlatılıyor. Buradan da film karelerini izleyebilirsiniz. Öyle çığır açacak, ödüller alacak bir film değil belki ama ben çok beğenerek izledim. Tam kadınların hoşlanacağı, romantik komedi bir film. Biraz enteresan bir film de diyebiliriz. Hele ki eğer pie shop, bake shop, pastane açmaya heveslenenler varsa içinizde, şartlar ne olursa olsun belki sizi teşvik eder bu film. Doğmamış bebeğe yazılan mektuplar ve mutfakta yapılan kişiye özel payların, tatlıların birbirinden hoş görüntüleri bence çok güzeldi..Ve unutamadığım bir karakter kötü koca Earl. :) Boş zamanınız varsa yemekli tatlı bir film izlemek isterseniz bir göz atın derim...

sevgilerle

54 yorum:

  1. Tart enfes görünüyor. Tarifi beğenmenize sevindim. Ellerinize sağlık. Afiyet olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TARİFİNİZİ BENDE DENEDİM ANCAK TARTI DİLİMLERKEN KREMA YAYILDI VE KÖTÜ BİR GÖRÜNTÜ OLUŞTU, KREMADA NEYİ YANLIŞ YAPTIM ANLAMADIM

      Sil
  2. Ayşem canım arkadaşımmm ben senin nefis fotolarına bakıp bakıp gidiyorum heralde bi an fark ediyorum yorum yazmadığımı yaaa!! :((
    köpecik ve çikolataların , cupcakeler, ve en son tartın (atladığım varsa pardon :)) hepsi nefiss.. sana hayırlı işleeer diyorumm...
    öyle filmleri ben de çok severim şimdi şölee keyifle izlemek vardı :))
    görüşmek üzere canımm
    öpüyorum seniii

    YanıtlaSil
  3. Ayse´cim diger bütün tariflerin gibi bu da nefis olmus. Harika görünüyor. Bu tart hamurunu ben de denedim cok güzel oluyor. Ellerine saglik.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Aysecigim, 'happy birthday'de gelisme var, takdir ettim :)
    Tart hamuru da krema da, ayni biizm sefin anlattigi gibi. Artik sen de onayladiysan, bu is olmus demektir. Inan pasta konusunda bizim seften cok sana guveniyorum. Bu arada senin marshmallow hamurundan denedim, ama sekerim kalindi, ince sekerle herhalde daha farkli olur, ben gene de memnunum. Ince pudra sekeri yerine burada (Kanada ) ne bulabilirim, 'icing sugar' mi? Seker hamuru uzerine cok buyuk hedeflerim yok, olsa olsa pasta kaplar ustune de iki cicek yapiveririm, gerisi beni asar.Ama dikkat ettim, seker hamuruyla kaplanmis pasta daha derli toplu, daha SHIK duruyor. paylastigin icin sagol.
    Nagehan

    YanıtlaSil
  5. Ne diyebilirim ki enfesss

    YanıtlaSil
  6. Canim eline saglik.Harika olmus.
    Aysecim senin Marshmallow tarifini uyguladim Hamurlarim hazir.yarin kizimin pastasini yapabilirim artik.Selemlar:))

    YanıtlaSil
  7. Cenk, ben teşekkür ederim bu tarifi paylaştığınız için..Beğendiğinize sevindim..

    Ayşegül,canım olsun her defasında yorum yazmasanda olur.
    Geçen hafta bende inanamadım eklediğim resimlere, yazılara normalde benim yazı yazmam 10 gün alırdı da..
    Bu arada bende fotolara bakıp baygınlık geçiriyorum, artik arka fonu değiştirmenin zamanı geldi geçiyor. ama senin beğenmene çok sevindim.
    Karlı havada, sıcacık çay ve tatlının eşliğinde böyle filmler hoş oluyor değil mi? ne güzel keske izlesek böyle romantik filmler birlikte..görüşmek üzere, öptm bende..

    beyza, sizinde deneyip beğendiğinize sevindim, sade sade yenebilecek lezzetli bir tart hamuru.
    ziyaretiniz ve güzel sözleriniz için teşekkürler..sevgiler

    Daniel efe, he he güldürdün beni :)
    evet evet yazımda gelişmeler var ama kazara ben bişey daha yaptım..:)
    Tartın tabanında olan metal altlıgı de paketleyip göndermişim.. Yani kaş yapayım derken gözüm çıkıyor..gitti güzelim tart kalıbım diye üzülürken. Yüzsüzlük yapıp mail attım, ricayla istedim metal tart altlığımı..yani uyduruk bişey olsa istemezdim de..he he he!:)
    Her işte bir vukuatım var mutlaka.:)
    Marshmallowlu seker hamuru icin benim kullandığım pudra sekerinin adı,
    "confectiners powdered sugar" diye geçiyor.. icing sugari bilmiyorum..eger tarife tam olarak uyarsan sorun yaşamayacağını düşünüyorum..ve eğer bir kere istediğin gibi bir süsleme yapar beğenide toplarsan o zaman iki çiçekle iki böcükle de sınırlı kalmaz pastaların. :) canım kolaylıklar diliyorum sana...sevgilerle

    ballkabak teşekkürler :)

    peynir hösmeli, beğendiğine çok sevindim ama en çok marshmallowlu seker hamuru yaptığınıza sevindim..şimdiden ellerinize sağlık, size kolaylıklar diliyorum umarım istediğiniz güzellikte bir pasta hazırlarsınız...sevgiler selamlar :)

    YanıtlaSil
  8. Ayşeeeeeeeeeeeeee;
    Ayşeciğiiiiiiiiiiiiiim sesüm geliyurmu anacıııııııım.taaaa buralardan oraya bağırmam gerekti artık.nerelerdesin, ne zamandır bırakıp gittin beni..uğramaz oldun.Ayşeciğim bir yerde yorumunu görünce gidip bakayım bizim deli kız ne yapıyo dedim:)))iyimisin canım.
    iyisin biliyorum, yazıların neşeli neşeli yazılmış.Her daim iyi olman dileğimle cancağızım.öpüyorum kocaman.
    asotu.blogcu.com

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık harika olmuş bütün pastaların bve haptıkların harika sevgilerimi bıraktım

    YanıtlaSil
  10. Ayşem, Yaman Ayşe'mmmm,
    Meyveli meyveli, harika bir tart olmuuuşşşş....

    Ellerine sağlık hayatcım,

    Kocaman sevgiler......

    YanıtlaSil
  11. Ayşe vallahi ne desek boş,fotoğraflar harika,elimi uzatsam alıcakmışım gibi duruyor nefis nefis olmuş...
    Film'i izlemek bende isterim elbette.Link'e hemen gözatıcam.

    Ellerine sağlık.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Tart kalıbını kurtarmışsın gülümsettin beni,çok şekersin :))

    Öpüyorum

    YanıtlaSil
  13. Ayşe merhaba :)

    Sen de benim gibi iyi bir takipçi değilsin :)))

    Canım, sobelemişsin beni; ama seni sobeleyenlerden Ferhan'ı da ben sobelemiştim zaten :)

    Bir de... Sen o sobeyi yaparken ben çoktan bloglarımı silmiştim :)

    Şu sıralar, projelerim, bloglara vakit ayıramayacağım noktaya geldi. Ben de önce sildim blogları; sonra da hadi isimleri bende kalsın diye yeniden alıp, dışarıya kapattım :)

    Ama sırası gelmişken söyleyeyim; bloglarımı kapatmama neden olan projelerden biri de bu "nefesimi kesecek" şeylerden :)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Ayşe tartın her zamanki gibi nefis.Tanışma hikayeni de az buçuk bildiğim halde merak ettim.Bizimle filmi paylaşmana da çok memnun oldum.Biliyorsun birgün bende bir yer açacağım ama önce pişmem lazım yavaş yavaş...Ellerine sağlık..sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. AYŞE MERHABA ELİNE SAĞLIK NE YAPSAN ÇOK GÜZEL YAPIYORSUN BEN HİÇ TART YEMEDİM AMA GEÇENLERDE KENDİME BİR TART KALIBI ALDIM BİR DEME YAPICAM BAKALIM NASIL OLACAK SANA DAHA ÖNCE BAHSETMİŞTİM KURSA GİDECEKTİM AMA BAZI AKSİLİKLER ÇIKTI İLK FIRSATTA GİDECEĞİM AMA AYŞECİM SANA BİŞEY SORMAK İSTERİM CEVAP VERİRSEN ÇOK MUTLU OLURUM GEÇEN HAFTA ARKAŞLARIMIZ SENİN LOLİPOPLARDAN YAPMAK İSTEDİM MARKETTEN BİTTER,SÜTLÜ VE BEYAZ ÇİKOLATA ALDIM BİTTERİ ERİTTİM BENVARİ YÖNTEMİ İLE SIRA SÜTLÜ VE BEYAZA GELİNCE HÜSRANA UĞRADIM KUM KUM OLDULAR ANLAMADIM NEDEN OLMUŞ OLABİLİR ERİTMEYE UYGUN ÇİKOLATA ALDIM BURDA KUVERTÜR DİYORLAR BUNA SENCE NERDE YANLIŞ YAPMIŞ OLABİLİRİM KENDİNE İYİ BAK ÇİĞDEM YAZAN İSTANBUL

    YanıtlaSil
  16. AYŞECİM BEN YAZIYI İKİ SEFER YAZDIM ÇIKMADI DİYE KUSURA BAKMA ÇİĞDEM

    YanıtlaSil
  17. Anlatımınız, fotoğraflamanız tüm tarifleriniz gibi harika. Cenk beyin tarifide çok güzel olmuş ellerinize sağlık.

    17.02.2008 - 23.02.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 15 EV SAHİBELİĞİNİ http://dogada.blogspot.com/(Gül Ablamız)yapıyor. Sizi orda görmeyi çok isterim. Hoşçakalın.. Arda

    YanıtlaSil
  18. Yamanım tart harika olmuş, fotoğraflar daha da harika.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  19. Ayşeciğim, tart nefis olmuş, ellerine sağlık.
    Bu arada güzel bir tesadüf oldu. Sen bana yağsız ve unsuz kek tarifi var mı diye sormuşsun. Ben de dün yağsız portakallı puding keki yapmıştım ve bugün yayınladım.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  20. Ayşe'ciğim,
    Sana bol kazançlar diliyorum öncelikle.Yavaş yavaş çeşitleri çoğaltmaya başladın ne güzel herksein zevkine göre birşeyler buluyorsun.Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  21. Tart harika olmuş ne müttiş bir görüntü yakalımışsın..Cnk de ben de görmüştüm tarifi kremesında 6 yumurta sarısı çok geldi bana..
    demek ki özel bir günde denenebilir..
    ellerine sağlık..sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. Ayşe'cim süper görünüyor hakikaten, açıklayıcı resimlerle bir okadar güzel samimi ve içten yorumlarınla sıfır bilgi sahibi biri bile başarıyla cıkar bu tariften diye düşünüyorum.
    Ayrıca bi sorum olcak sana şekerhamurlu tariflerini hep marsmallav dan mı yapıyorsun.
    sevgiler EDA HARLI

    YanıtlaSil
  23. tart nefis göxüküyor, anlatımınız ve resimleriniz de muhteşem... ellerinize sağlık...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. Yamanımmmm ayol ne güzel yapmışsın..bayıldım walla..kim istemezki böyle bir doğumgünü pastasınııı :)Ellerine sağlık..kucak dolusu sımsıcacık sevgilerimi yolluyorum oralaraaa

    YanıtlaSil
  25. Ayşecümmm, nasıl bir görüntü ayol buu cancağızım..Kimbilir nasıl nefes almadan yemiştir Jannick beycim :)))))))
    Ellerine sağlık yaman Ayşem...
    Öpüyorum..

    YanıtlaSil
  26. Sevim ablaaaaa, ne deseniz haklısınızzzzz, çok vefasız çıktım değil miiiiii?
    Bennn iyiiiiyiiimmmmm siz nasılllsınızzzzzzz??? :) aa neden bağırıyorum ki..:)
    En kisa zamanda ziyaretinize geliyorum. sizin niyetiniz var mi blogspota geçmeye?
    ziyaretinize ve yorumunuza cok sevindim...
    öpüyorum sizi...sevgilerle

    Filiz pamuk, teşekkürler güzel sözleriniz için, beğendiğinize çok sevindim, sevgilerle

    pastacırapunsel, teşekkürler beğendiğine çok sevindim..koccaman sevgilerle

    Pelin, beğendiğine çok sevindim...ayrica kare kare fotograf eklemek hoşuma gidiyor...samimi bir görüntü oluşuyor, tarifi anlamakta sanırım kolaylaşıyor. kara kuru ellerim resimlerde hoş görünmesede hamura dokunurken görüntüleyip paylaşmak istiyorum..:)
    Filmi umarim beğenirsin, şansa ilk sahnede pek bir tuhaf :) genel olarak çoluk çocuk rahat izlenmez..Söliyim de..:)
    sevgilerle

    :) teşekkürler canım, beni de gülümsetiyor, neyseki çöpe atılmadan kurtardım..:)öptm

    Balkız merhaba,
    eskisi gibi değilim be balcım, eski hızım yok artik :)
    siteni kapattığına üzüldüm, yoksa VIP mı yaptın bana söylemiyorsun..:)
    merak ettim nefesini kesecek şeyi :) hmmm şu sitende banneri olanla mı ilgiliydi...sevgilerle

    Cafe gusto, tartı beğendiğine sevindim..
    Hikayemizi anlatasım vardı, hatta yazdım tam yayınlayacaktım bizimkinin gönlü razı olmadı, bende hadi neyse o zaman sileyim dedim, emin olamadım..Bir gün karşılaşırsak anlatırım sana, güzel bir hikaye..:)
    Filme gelince pek çoğumuzun hayali olan bişeyi çok zorluklar içinde olan bir kadın başarıyor, film daha da çok heveslendiriyor insanı, umarım sende gönlüne göre bir yer açarsın canım,sevgilerle

    Çiğdem merhaba, beğendiğine çok sevindim, tarif oldukça kolay, eminim sende aynısını yapabilirsin..
    Lolipoplar için erittiğin çikolatanın kum kum olmasına üzüldüm..Benim aklıma ilk gelen şey, çikolatanın erime sıcaklığı..acaba ilk başta bitteri erittip sonra benmari fazlaca ısındındıktan sonra mı sütlüye geçtin? Eğer su ya da benmari çok ısınırsa çikolataların erimesinde sorun yaşanabiliyor. Çikolata bildiğim kadarıyla 36 derecede eriyor, bu sıcaklık yeterli.. benmari suyuna parmağını sokunca parmağının yanmaması gerekiyor. eğer fazlaca ısınırsa benim de çikolatalarım kum kum oluyor.hemen ocaktan alıyorum devamlı karıştırıyorum yavaş yavaş normal haline geliyor. Güzel bir şekilde eridiğini söyle anlarsın, bir kaşığı erimiş çikolatanın içine daldır..havaya kaldırdığın zaman çikolata güzel bir şekilde yavaş yavaş akmalı, kıvamı güzel olmalı. ama böyle lop lop akıyorsa kıvama gelmemiştir. Hemen parmagını daldır sıcaklığını ölç. çikolata ılık olmalı..Birde çikolata bayat olduğu zaman güzel erimiyor..sorun çıkıyor..
    Marketten kuvertür çikolata mı aldın, normal çikolata mı? orasini tam anlayamadım canım..
    umarım bilgiler yardımcı olmuştur..
    sevgilerle

    Arda, davetin ve güzel sözlerin için çok teşekkürler. Gül ablayı en kısa zamanda ziyaret edeceğim..daveti aldığım iyi oldu, takvimede ekleyeceğim..hoşçakal..

    Pınar, teşekkürler, beğendiğine çok sevindim..:) sevgilerle

    pastasaati, çok güzel bir tesadüf olmuş :) kalp kalbe mi mide mideye mı karşı karşıya demek uygun gelir. en kısa zamanda tarifi incemeye geliyorum..sevgilerle

    Hülya, aminnn! :) Allah hepimizin gönlüne göre verir inşallah..elimden geleni yapıyorum ama bakalım nereye kadar..seninde çalışmaların harika, kurabiyecini inceledim gecen gün, nefis seyler vardı..sevgilerle

    ferhanca, evet özel günler için çok özel bir tart. :) fakat yumurta beyazlarını hala değerlendiremedim cuma aksamından beri buzdolabinda duruyorlar, yarın onlarla biseyler yapacagim umarim mide fesatı geçirmeyiz.:)) sevgilerle

    Eda, ziyaretin ve yorumun için çok teşekkürler..beğendiğine memnun oldum..Evet şimdiye kadar yaptığım kurs pastalarım dışındaki tüm pastaları marshmallowla kapladım..
    Normal yolla seker hamuru yapmayı bilmiyorum desem yalan olmaz..:)Biliyorumda ilk denemem hüsranla sonuçlanınca bir daha deneyemedim. sevgilerle

    hilal, teşekkürler beğendiğine bende çok sevindim..sevgilerle

    Nilay, güzel sözlerin, şeker gibi sıcak yorumun için teşekkürler. beğendiğine sevindim..kucak dolusu sevgiler tee buralardan oralara..:)

    Feyzacim, beğendiğine çok çok sevindim :) diliyorum Jannick hanimda beğenerek yemiştir. :)
    öptm bende.
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  27. ellerinize sağlık tartınız harika gözüküyor,epeydir uğramıyorsunuz.
    www.saniyesultan.blogcu.com

    YanıtlaSil
  28. TARTINI YİDİİİMİN AYŞE'Sİ!

    Sobeni cevapladım nihayet.

    Eh bu da zorla bloga getirtmek olur ki hukuk dilinde biz buna "derdest etmek"diyoruz :)

    YanıtlaSil
  29. Canım Ayşe'ciğim, ellerine sağlık,yine her zamanki gibi döktürmüşsün,tart nefis görünüyor ee eşin haklı ama böyle bir güzelliğin tadına bakamadan sahibine gönder.:))
    Canım ,beklemeye gerek yok artık kendine ait cafeni açabilirsin.Orayı da en güzel şekilde işleteceğinden eminim...
    Bu arada tarif için Cenk'e de teşekkürler.
    Canım sevgilerimle öpüyorum, herşey gönlünce olsun.:))

    YanıtlaSil
  30. Yamanım,
    Cenk'in tariflerini bende çok beğeniyorum..Seninde beneyip beğenmene çok sevindim..))Bendemi hafta sonuna bir tart yapsam..))Ne zamandır istiyordum..))Ellerine sağlık yaman Ayşem..Sen ne yaparsında olmaz..))

    Kocaman öpüyorum seni..Sıcacık sevgilerle..

    YanıtlaSil
  31. merhaba ayşecim çok güzel bir görüntü tablo gibi ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  32. Tek kelimeyle bir ha-ri-ka....Adaşım harikalar yaratıyorsun ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  33. Ayşe hanım
    sevgili biyonun şifreli blogunu okumak için sizden aracılık rica etsem:)

    Mailime çok kibar bi karşılık verdi ama daveti şimdilik reddetti:)Birkere daha mail atmaya ben korkuyorum,çok çekiniyorum ondan:)

    Sanırım siz yakın arkadaşsınız rica etseniz:)Ben dostum gerçekten kötü niyetim yok.

    Biyo duy sesimizi:)

    Hülya Malaylıoğlu

    YanıtlaSil
  34. selamlar aysecim,

    dün seker hamurumu hazirladim, hepsi iyi gecti :))

    simdi ise acicaktim hamuru baya zormus, hic acilmiyor sanki,

    bana tavsiyen varmidir, evetse yazarsan sayfama cok sevinirim :))

    selamlar canim

    YanıtlaSil
  35. Yok Ayşecim... Sildim, sonra ismi bende kalsın diye açıp, dışarıya kapattım.

    Evet, projelerin bir tanesi sitemde gördüğün çay fincanı fotoğrafıyla ilgili :)

    Haberdar ederim... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  36. Ayselcim sorularini marshmallowlu yazimin altina da tasiyacagim, belki ayni sorularin cevaplarini ariyanlar olabilir..

    Oncelikle haklisin acmasi biraz zordur, ozellıkle halal marshmallow dıye gecenlerın cok zor oluyor.
    Havaların sogumasıyla bırlıkte hamura ilave edilen pudra sekeri miktarı azalıyor.
    Eğer gereğinden fazla pudra sekeri ilave ettiysen hamurun sert olmuş olabilir. Normal şartlarda seker hamurunu ortadan ikiye bölüp ayıracağım zaman sakız gibi uzuyor.
    ben açmakta zorlandığım şeker hamurumu mikrodalga fırında 5 ile 10 sn arasında ısıtıyorum...Böylece hamurum yumuşuyor. Sana önerebileceğim şeyde bu, çok fazla ısıtmadan hafifce seker hamurunu ılıtabilirsen çalışman kolay olur.
    ama sakin çok ısıtma, 5 sn yeterli olabiliryor hamurun yumuşaması için..
    umarım bilgiler yardımcı olur ve pastanı kaplayabilirsin canım. sana kolaylıklar diliyorum.
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  37. Ayşeciğim...Bak bak doyamadım şu tartın resmine.Bugün İstanbul'da bahar havası vardı.İçim kıpır kıpır zor duruyorum yerimde.Bir de senin tartı görünce iyiden baharı hissettim ta içimde..Çileklerin kokusu geldi burnuma.Şu filmi izlemem lazım hemen.Tam bana göre duruyor.
    Öperim bir çok...

    Sevgiler
    Müge

    YanıtlaSil
  38. hey bu şahane,ben de yaş pasta sevmem, benim gibiler için şahane bir doğumgünü tatlısı bu, ellerine sağlık,görüntüsü de süper..

    YanıtlaSil
  39. Saniye Sultan, ziyaretiniz tarafımdan iade edilmiştir,
    Teşekkürler..:)

    Biyo :) tartımı yiyenin Biyo'su, yok senin sesleniş daha güzeldi :)
    bende yorumumu geçte olsa bırakıverdim sana...Teşekkürler cevapların için..;)

    Sofram, cafe acmak oyle kolay olsaydı herkes acardı be Fatma ablam :) Insallah Allah kismet eder ilerde, ben simdilik evimde yapsam degisik lezzetler o da yeter..ama sizin ince dusunmeniz beni mutlu etti..Tarifi begendiginize cok sevindim..sevgilerle

    Damak tadim, tarif gercekten güzel eminim sizin elinizden de çok güzel çıkar. teşekkürler..sevgiler, öptm..

    hdidem, teşekkürler..

    YanıtlaSil
  40. ballkabak, te şek kür ler :)

    Hülya Malaylıoğlu, kusura bakmayin ama sizi taniyamadim..yok öyle çok yakın arkadaş değiliz Biyo ile uzaktan tanışıyoruz ama mesajinizi ilettim, umarim almistir...:)

    balcım, peki oldu sen nasıl arzu ettiysen, haberlerini bekliyorum ama..sevgiler

    Mugecım buralarda çok güzel, her mevsim yaz..:)
    Ne güzel bir duygudur değil mi? Tart ve filmi begendigine sevindim, hic olmazsa filmden sonra bir tart tarifi bekliyorum senden...:)sevgilerle

    cincinsfikirli, yaş pasta sevmediğinize üzüldüm, bende kek sevmem, aslında ha kek ha pasta ama kuru kuru kek yiyince boğuluyorum. Bogazımda diziliyorlar..Bu tart aslinda pastaya o kadar yakin bir lezzet ki, pasta seven sevmeyen herkes sever...:) sevgilerle

    YanıtlaSil
  41. canıım bu nasıl harika bir görüntüdür ya :((( insan tadına bakamadığı için üzlüyor :(
    ellerine sağlık..nefis olmuşş

    sevgiler
    gözde

    YanıtlaSil
  42. Sevgili Ayşe,
    Bu film de oynayan aktristin "Felicity"karakteri canlandırdığı bir dizi filmi vardı..Bir üniversite öğrencisinin lise aşkının ardından gelerek aynı okulda devam eden serüvenlerini anlatan güzel bir gençlik dizisiydi..Hayran olmuştum güzelliğine...Bir de latin danslarıyla alakalı bir filmini seyretmiştim..Çok başarılydı..Umarım bu filmini de seyredebilirim..
    Teşekkürler paylaştığın için..
    TüTü

    YanıtlaSil
  43. çok nefis bir şey olmuş bu
    insan yerken bir düşünür bu görüntüyü bozmakla bozmamak arasında da kalır:)
    herbirşeyi barındıran bir lezzet yapmışsınız,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  44. Ayşeciğim,
    Ben de bu haftasonu "Waitress" adlı filmi izledim. Film bittikten sonra kendimde tart yapmak için inanılmaz bir istek hissettim!
    Senin tartın da çok güzel olmuş, ellerine sağlık..
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  45. arkadaşım pastaların enfes gözüküyor bende pasta kurslarına katıldım bunu meslek olarak yapmak istedim pasta yapmayı çok seviyorum pastane açmayı düşündüm ama henüz gerçekleştiremedim yasal olarak ustalık belgesi olması gerekli olduğu için senden ricam bu güzel pastaları yapmayı nasıl öğrendin?yanıtlarınızı bekliyorum

    YanıtlaSil
  46. Figen, ben de sizinle aynı hayalleri paylaşıyorum.
    Ben usta bir pastacı değilim.
    Yaşadığım yerde pek çok pastacılık kursuna katıldım, bunlardan biri Wilton'un kursu. Dünyaca ünlü pastacılarla da tanışıp kurs alma imkanım oldu.. Sayfamda hemen hemen hepsi var. Lütfen inceleyin. Halen de fırsat buldukça eğitim almaya devam ediyorum. Benim yerimde olan herkes sanırım bu kadar eğitimden sonra yaptığım tüm pastaları yapar.:)
    Size de pastacılık hayatınızda bol şanslar ve başarılar dilerim. Yolunuz hep açık olsun..
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  47. merhaba bu muhteşem tartınızı oğlumun diş buğdayı partisinde yaptım ve inanın yarım saatte bitti çoğu misafirim tadına bakamadı ve tadına bakanlar hemen tarifiniistedi ellerinize sağlık diğer tariflerinizide en kısa sürede denemek istiyorum sevgiler sinem

    YanıtlaSil
  48. bencok begendim harika tariflerin iş çıkısı yapıyorum cok seviyorum sevgileirmle

    YanıtlaSil
  49. Merhaba;
    Bu tarfi birebir yaptım..
    Tadı, şekli, kıvamı süper..
    Ama kesene kadar kesinde hep kremaları dağıldı..
    Siz nasıl servis yaptınız bunu?

    YanıtlaSil
  50. MERHABA SİTENİZİ ÇOK BEĞENDİM TARİFLERİNİZ ÇOK ORJİNAL EMEĞİNİZE SAĞLIK SİZDEN İSTEĞİM LİMONLU TART TARİNİ HİÇ BİR YERDE BULAMIYORUM SİZİN BİLDİĞİNİZE İNANARAK ŞANSIMI DENEMEK İSTEDİM PAYLAŞIRSANIZ SEVİNİRİM TEŞEKKÜRLER....

    YanıtlaSil
  51. merhaba ayşe hanım ben pastane açmak istiyorum ama ben pasta yapmasını bilmiyorum nasıl öğrene bilirim bana yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  52. cok nefis gorunuyor yarin denemeyi dusunuyorum ins... yalniz kremasinda 6 yumurta sarisi yaziyor 3 yumurta sarisi kullansam bir sey olur mu?

    YanıtlaSil
  53. cok nefis gozukuyor yarin denemeyi dusunuyorum ins. vakit bulabilirsem. ben bir sey soracaktim kremada 6 yumurta yaziyor 3 yumurta sarisi kullansam olur mu acaba?

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails