27 Eylül 2007 Perşembe

ŞEKER HAMURU KİMYASI: Jelatin, Agar Agar, Glikoz, Mısır Şurubu, Gliserin, Kitre....



Marshmallowlu şeker hamuru tarifim için buraya bakabilirsiniz.

Şeker hamuru (Fondant) ile ilgili aklımdaki sorulara yanıt vermek üzere internette biraz araştırma yaptım. Edindiğim bilgileri kısaca buraya linkleri ile beraber kopyalayıp, yapıştırdım. Oldukça karışık bir o kadarda merak uyandıran bir konuymuş. Sanki dipsiz bir kuyu....

Hepimizin korkulu rüyası jelatin ile başlayalım. Jelatin hakkında yazılanlar, gerçekten parmak ısırtan şeylerdi. Özellikle yerli ve yabancı dini siteler yerden yere vuruyorlar jelatini. Fakat biraz daha araştırınca vejeteryan jelatinlerin de olduğunu öğrendim. Bu vejetaryan jelatinlerin adı Agar Agar diye geçiyor. Neyse daha fazla ayrıntıya girmeden aşağıda genel olarak şeker hamurunda kullanılan maddeler ve kimyasallardan bahsedelim.


(16.02.2009 Güncellendi. 100% Helal jelatin. Now marka, aromasız, toz, sığır jelatinimi sipariş ettiğim site burada.)

Jelatin: Açık sarı kıvamda , suda çözünebilen ve hayvanlardan elde edilen pelte kıvamında, oda sıcaklığında katı hale geçen hayvansal bir protein...
Sözlük, EN Wikipedia


(26.11.08 Güncellendi: Örnek agar agar fotoğrafı
Pastalarınız için toz ve renksiz agar agar kullanmanızı tavsiye ederim.)

Agar Agar: Vejeteryan jelatin = Çin jelatini; deniz yosunundan elde ediliyor. Jelatine alternatif.
Sözlük, EN Wikipedia

Glikoz: Basit bir şeker olan glukoz (veya glikoz veya glükoz) yaşam için en önemli karbonhidratlardan biridir. Hücreler onu bir enerji kaynağı ve metabolik reaksiyonlarda bir ara ürün olarak kullanırlar.
(Glikoz şurubu: Pastacılıkta mısır şurubu yerine kullanılabilen şekerli sulu çözelti.)
TR Wikipedia, EN Wikipedia

Mısır Şurubu:
Nişastadan elde edilmii besleyici sakkaritlerin saflaştırılmış sulu çözeltisi. Mısır, patates, buğday nişastası, mısır şurubu hammaddesi olarak kullanılmaktadır. Ürün mısır şurubu ismini en büyük üretici olan ABD de hammadde olarak yaygın biçimde mısır kullanımından alır. Glikoz şurubu olarak da adlandırılırlar
Başlıca kullanım alanları : şekerleme sanayii, reçel ve marmelatlar, alkollu alkolsuz içecekler, fırıncılık ürünleri
Sözlük, EN Wikipedia

Gliserin:
Şurup kıvamındaki bu renksiz sıvı suda çözülebilmektedir. Hayvansal ve bitkisel yağ maddelerinin içinde bulunur. Tıpta yumuşatıcı olarak, endüstride sabun ve özel dokumaların yapımında kullanılır.
Sözlük, TR Wikipedia

Pudra Şekeri
Şekerin en ince çekilmiş halidir. Piyasada farklı çeşitlerde satılmaktadır, bunlar katkısız (pastacılıkta kullanılan) ve belirli oranlarda mısır nişastalı.
Celal Usta Pudra Şekerci

Kitre = Tylose-C= CMC powder
Gevenden çıkarılan bir tür zamk.
Ebru sanatında boya suyuna yapışkanlık vermek için kullanılan bir tür kimyasal
kitre, Anadolu'da yetişen, yabanı bir dikenin öz suyu olup, yapışma özelliği az olan bir zamk çeşididir.
Piyasada kitreyi toz şeklinde de satılıyor.
Sözlük

Mutfağımda tam bir pasta kimyageri gibi çalıştım, özendim ama bu şirin pasta yapımı için Wilton'ın hazır şeker hamurlarından kullandım. :) Doğruyu söylemek gerekirse hazır şeker hamuru kullanmak çok daha hoşuma gitti , hazır hamurla çalışırken hiç zorlanmadım. Pastamı kursta tamamladığım için malesef adım adım kek dekorasyon tekniklerini görüntüleyemedim. Umarım yakında şeker hamuru tarifim ve teknik resimlerle birlikte tekrar yazarım.
Şimdilik benden bu kadar! :)





Yarısı frambuazlı muzlu, yarısı sade muzlu pastanın sağ tarafı benim diğer tarafı eşimin oluyor. :)
Pandispanyamın temeli aynı, zamanlar edindiğin tecrübelerle kendi tarifimi oluşturmaya başladım. Uğruna şiirler yazdığım hayalimdeki pandispanya tarifime ulaşmak için daha çok çalışmam gerekli sanırım. :)

Pandispanya Malzemeleri:
* 4 yumurta oda sıcaklığında, beyazları sarıları ayrılmış
* Yarım + çeyrek bardak şeker (cup ~185 gr)
* Yarım + çeyrek bardak un (cup~ 90 gr)
* 1 paket şekerli vanilin
* 1 paket kabartma tozu
* 5-6 damla limon suyu

Hazırlanışı:

Küçük kare kek kalıbı yağlanıp, unlanır. Kek kalıbının altına da yağlı kağıt serilir.
Fırın ayarı 180 dereceye ayarlanır. Fırının içine ısıya dayanıklı küçük bir kapta su koyulur. (Buhar oluşması için.)

1. Geniş bir kapta, yarım bardak şeker ve yumurta sarıları açık sarı renk elde edinceye kadar mikser ile iyice çırpılır. Sonra içine vanilya ve limon damlaları eklenir.
2. Başka bir kapta yumurta beyazı kar gibi köpük oluncaya kadar mikser ile çırpılır. Daha sonra içine yavaşça çeyrek su bardağı şeker serpilir, çırpmaya devam edilir, sert köpük hazırlanır. Kap ters çevrildiği zaman köpük dökülmemelidir. (aşırı çırpmaktan kaçının, yumurta beyazları kuruyabilir)
3. Un ve kabartma tozu birbirine karıştırılıp, elekten geçirilir. Daha sonra yumurta sarısına unlu karışım ve yumurta beyazı 3 parti halinde yavaşça karıştırılır. Amaç köpüklere zarar vermeden hafifçe spatula yardım ile karıştırmaktır. Önce yumurta sarısına unun 1\3 ü, sonra yumurta beyazının 1\3 ü karıştırılır. Elinizdeki malzemeler bitinceye kadar sırasıyla yavaşça bu karıştırma işlemine devam edilir. Kek hamuru kalıba dökülür.
4. Önceden 180 derece sıcaklığa getirilmiş fırında 25-30 dk pişirilir. Batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar.
5. Kek fırından çıkınca kenarlarından ince bir bıçak hafifçe geçirilir, keke zarar vermeden, varsa evinizde soğuma teline (ızgara) ters çevirilir bekletilir. Soğuyunca ortadan ikiye bölünür, arası arzu ettiğiniz gibi süt ya da şerbetle ıslatılır.
6. Ben pastamın ara katını hazırladığım süt kreması, çikolata parçaları, meyveler ve çerezlerle süsledim. Böylece hem lezzet hemde pastama yükseklik kazandırdım. Afiyetle.

Size bol pastalı bol tatlı günler diliyorum.
Herkese şimdiden mutlu haftasonları
Sevgilerle

Not: Marshmallowlu şeker hamuru tarifim için buraya bakabilirsiniz.

62 yorum:

  1. Ayşem,amme hizmetine devam ediyorsun..çok güzel..ihtiyacımız olan konuları gündeme taşıman bizim için çok iyi..bu şeker hamuru meselesi evvel eski kafamı kurcalardı zaten..kendisine pek yaklaşımıyorum..ama benimki biraz lezzetini sevmemekten de kaynaklanıyor..Bu arada bir soru..acaba pastanın senin olan ve eşinin olan bölümünü nasıl ayırıyorsunuz??slmlar

    YanıtlaSil
  2. Pastanin dekoru cok güzel olmus,tadida mutlaka öyledir.Ellerine saglik .

    YanıtlaSil
  3. ne guzel bilgiler vermissin tesekkurler canim.Pasta sahane olmus yarisi sana yarisi esine afiyet olsunda tam ortadan ince uzuuuuun bir dilimde ben alsam sevgiler

    YanıtlaSil
  4. selam canikom...

    güzel bilgiler...meraklısına....
    bana biraz pahalıya patlar herhalde....
    şeker hamurunu seviyorum ..ama platonik olarak....benim hiç olmayacak biliyorum...
    emeğine sağlık....senide boşuna yorduk....hihi

    senin pastan nefis görünüyor...ellerine sağlık...
    seni çokcana öpüyorum....

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık Ayşe'ciğim yine çok güzel detaylara değinmişsin eminim bir çok kişinin kafasını kurcalayan konulara çözüm getiriceksin bu yazılarınla.
    Bu arada bulaşmış olduğun şeker hamurlu pastalarda sana kolaylıklar dilerim. Emin ol modellemenin zevkini aldımı bir daha vazgeçemeyeceksin. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Ayşe sen bu kursu bırak. Pabucumuzu dama atacaksın :(

    YanıtlaSil
  7. Süheylam
    öğrendiklerimi sayfama taşımak hoşuma gidiyor, sizlerede faydası oluyorsa ne mutlu bana! :)
    Bende seker hamurunu sevmiyorum ( yani tadini sevmiyorum) buradaki kimse sevmiyor. Ama bu işe bulaşmış oldum, dönüş yok! :) Bakalım hem göze hemde damak tadına hitap eden hamurlar yapabilecekmiyim?. ;)
    Pastamın frambuazli kismini isaretledim, iki tarafından da dilimlemeye başladım sonra bizim bey* frambuazli kisma göz koydu, oranin tadini beğendi, tabii baştan dinlemedi beni, pastamı yaptık delik teşik... :)

    Yaren
    tesekkürler..pastanın tadi dekorsuz çok güzel.:)

    Filiz ablam
    Onca yaptığınız birbirinden güzel tatlılarin yaninda benim pastamın ortasınada mi göz koydunuz? he he! :)çok tatlısınız çok! :) öpüyorum ellerinizden

    Disal
    canikom her giderin bir geliri vardır.! (öyle umuyorum:)
    Sende platonik sev canım, öyleside güzel.
    Ne yorulması daha yeni başlıyoruz canikom!!hihi!

    Selservis
    canım haklısın daha yeni bulaştım şeker hamuruna ama büyük keyif alıyorum şimdiden. Keşke tadıda görüntüsü gibi olsa..Değişik alternatif seker hamuru tarifleri arıyorum, umarım bir gün o da olur. Şimdi bu hamurlarla teknik geliştiriyorum, haydi hayırlısı...

    Acemi sef
    bırakmam! :)


    BAYANLAR ÇOK TEŞEKKÜRLER GÜZEL ZİYARETLERİNİZ VE YORUMLARINIZ İÇİN..
    SEVGİLER, SAYGILAR

    YanıtlaSil
  8. sayfayı yavaş yavaş okurken ne sevindim ,oh be ayşe püf noktası vermişte şeker hamuru yapmış, mis gibi pasta çıkarmış ortaya dedim ..inan kendim yapmış kadar çok sevindim..anaaa bide baktım sende hazırıyla yapmışsın..yaaa bende denedim malzemeleri aldım ama tutmadı ,olmadı be ayşem:(
    okadar araştırdım hiç bi yerde ne kadar yoğuracağımızı yazmıyo.. senin bi bilgin varmı ayşecim..
    tek hayalim bu.. okadar hevesle denemiştimki ama malesef:(
    neyse pes etmiycem yine deniycem ... bide üstüne üstlük ben şeker hamurunu seviyorumda hemide yemesini:) ..bi an önce dua edelimde tutturabileyim şu hamuru...
    canımcım çok uzattım .. harika, çok cici bişi çıkmış ortaya..şirin pasta için ellerine sağlık..
    öpüyorum seni...sevgilerrrr

    YanıtlaSil
  9. İŞte beklediğim an geldi .Sizden uzun zamandır bunu bekliyordum şeker hamurlu pasta yapımını .Sizden cesaret aldım çok az kaldı benim de denememe sofra özlemi ile bu konuda hazırlıklara başlıyoruz yakında ortak bir şeker hamuru pastamızla huzurlarınızda olacağız inşallah.Sizin ilk deneme de çok şık ve kibar olmuş ellerinize sağlık ....

    YanıtlaSil
  10. Sofra Özlemim
    :)) kusura bakma hevesini kursağında bıraktım canım.
    Elimde oynaştığım bir iki şeker hamuru tarifi var ama henüz kıvamını bende oturtamadım. Sadece bir kez denedim ama yılmak yok, hatalarımı anladım.. En kısa zamanda en iyi sonucu yazmak istiyorum canım.
    Sende acele etme, internetteki tüm tarifleri incele, karşılaştır. teknikleri kap, ondan sonra dene...
    Benim tarif eklemem biraz zaman alabilir, istersen beni bekle birlikte yapalım..Canlı canli, sicagi sicagina Seker hamuru yapimi. :)) Biraz daha kafa yorsam bir seker hamuru etkinliği çıkarırım ben bundan..:)) he he he!
    Teşekkürler ziyaretin ve yorumun için canım, öptm seni sevgilerle

    Not: Yogurma işlem süresi, hamurun kıvamı ile ilgili. Bildiğim kadarı ile yumuşak esnek ve ele yapışmayan bir kıvam elde edinceye kadar yoğuruyorsun. Yeni şeker hamuru denemesi yaparsam senin için saat tutacam..:)

    Hayatkazan
    sofra özlemi çoktan başlamış şeker hamuru çalışmalarına..:) Sizin haberiniz yok mu? he he he!:)
    Sizi de çok sevdim ne de olsa Özlemın arkadasiniz.:)
    Ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için teşekkürler... sevgilerle

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Ayşe çok güzel ben de hep uğraşmak istiyorum ama oğlum normalde mutfakta rahat vermiyor bu nedenle hala cesaret edemedim ama sizlerde görüncede çok özeniyorum inşallah bir gün deneme fırsatım olur Verdiğin bilgilerde çok iyi olsu ellerine emeğine sağlık canım sevgilerimle

    YanıtlaSil
  12. Ne bilgilendirici ve nefis görünümlü bir pasta olmuş. Ayşe'cim ellerine sağlık. Eşinle ikiye böldüğün dilimlerden bir dilimde ben rica etsem.. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. yaa aysecım sen ogrettın bana ne guzel yazıyorum artık demıstım yıne olmamısmı.
    Bir ara yazarsan bana nasil oldugunu sevinirim ,sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Ayşe'ciğim yine gayet faydalı bilgilerle donatmışsın yazını. Teşekkür ederiz davamını bekleriz.
    Pastanın dışı kadar ara kat görüntüsü de çok iştah açıcı olmuş belirtmeden geçemeyeceğim.
    Ellerine sağlık. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  15. Yaman komşum,
    Evet ben de Eskişehirliyim ama Tatar değilim. Gariptir, Eskişehir hep Tatarlarla özdeşleşmiştir değil mi? Ne zaman oradan olduğumu söylesem Tatar mısınız diye sorarlardı. Ama çok Tatar komşumuz oldu, çocukluğumda az göbete, mantı, çiğ börek yemedim doğrusu! 18'inde üniversite için Ankara'ya, mezun olunca İstanbul'a göçtüm. Annem de 1987 yılında Antalya'ya taşınınca Eskişehir'e çocukluk anılarımı bıraktım. Bir tek dayımlar ve tabii eski komşu ve dostlarımız kaldı ama annem her yıl dayımları ziyarete gidiyor. Ben en son 5 yıl kadar önce gittimdi galiba.

    YanıtlaSil
  16. Ayse'cim bende jelatin yerine agar agar kullaniyorum marketlerde cok bulunmasada biraz arastirinca bulunuyor,verdigin bilgiler cok güzel ve anlasilir emegine saglik canim pastayi unuttum sanma görünümü harika olmus eminim lezzetide nefistir ellerine saglik afiyetle yiyin canim sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Ayşe ellerine sağlık çok yararlı bilgiler var.Hepsi tamam da ben şu gliserine takılıyorum.Gıda da kullanımı ne kadar uygun diye..
    Tabi bu benim çelişkim...sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. Ellerine sağlık Yaman Ayşe pek şirin olmuş cici pastan :)) Bir dönem ben de evde yapmayı denemiştim şeker hamurunu ve okulda labratuvarlarda geçirdiğimiz uzuuun saatleri hatırlamıştım.
    Detaylı etken madde anlatımların için de ayrıca teşekkürler...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Ayşeciğim araştırıp nede güzel bilgiler vermişsin teşekkür ederiz.

    Pasta güzel olmuş eline sağlık.

    Hesna

    YanıtlaSil
  20. Ayşecim şekerim,
    Sen artık kamu hizmetine adadın kendini, evde yoğurt ve peynir yapmalar, pastacılık teknikleri püf noktaları..Valla bravo sana, ben kendi adıma çok severek okuyorum bu tarz yazılarını, kalemine kuvvet devam sekerim.Öptüm.

    YanıtlaSil
  21. Bilgiler çok güzel ama pasta dahada güzel bir kıyısındanda bende isterim ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  22. ellerinize sağlık pastanız çok
    güzel gözüküyor.üstelik bir
    öğretim üyesi gibi detaylı anlatımınız da çok hoş..
    sevgiler,reda

    YanıtlaSil
  23. Pastan her zamanki gibi nefis olmus,jelatinin girmedigi birsey bulsam cok mutlu olurdum, gida ürünlerinin icerigini okudugumda nerdeyse herseyde var.Bitkisel jelatinler var,ama üreticiler hayvan jelatini özelliklede domuz jelatini ucuz oldugu icin herseye kullaniyorlar.türkiyedeki arkadaslar sansli orda bu hayvanin jelatini kullanilmiyor.

    YanıtlaSil
  24. sevgili ayse,

    verdigin bilgiler icin cok tesekkürler, ne güzel toparlayip biz sunmussun. ben sürekli agar agar kullaniyorum ve cok memnunum. hele ki pastana diyecek yok, ben hala seker hamuruna cesaret edemiyorum...

    ellerine saglik,
    canan

    YanıtlaSil
  25. Ayşecim çook teşekkürler canım. Verdiğin bilgiler için. Pastanda harika ellerine sağlık. sevgiler

    YanıtlaSil
  26. Canım benim kullandığım hazır güllaç yufkası.KJeşke evde kendimde yapabilsem ama güllacı bile yeni yaptım.Evde denemek istersen muhakkak yap derim.Sonucu bekliyorum canım kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  27. AYSE BILGILER ICIN TESEKKURLER. BENDE GLISERIN OLDUGUNU DUYDUGUMDA BIR GARIP OLMUSTUM YERKEN (SELDACIMM KULAKLARIN CINLASIN:))
    DAHA NICE PASTALARA DIYORUMSANA YENI MODELLERINI BEKLIYORUZ

    YESIMCEYEMEK

    YanıtlaSil
  28. Yamanım, Ayşem, düşündüm de sana araştırmacı blogcu unvanını versek, ne dersin??? Yakışır değil mi? Sen nasıl birşeysin yahu? Hepimizin bir şekilde ucundan kıyısından bulaştığımız konuları titizlikle inceleyip, özet şeklinde karşımıza koyuyorsun. Bak şımarıyoruz, yakında bunların hap şeklinde olanlarından isteyeceğiz :))))))))) Kocaman sevgiler ve öpücükler

    YanıtlaSil
  29. aysecim ellerine saglik epey bi arastirma gelistirme yapmissin pasta harika olmus gerci ben hala yiyemiyorum seker hamurunu ama icini yiyip disini birakirim :D ellerine saglik sevgiler

    YanıtlaSil
  30. Almura, umarım bir gün fırsatını bulursun ve seker hamuru ile keyifli zamanlar geçirirsin, oğluşun çok mu küçük? büyük olsa onunla birlikte oynayıp, modeller yapabilirsiniz belki..:)

    Ebruli tatlım, teşekkürler canım, aslında bu bilgiler bize yabancı değil ama yinede yazılı olarak üzerlerinden bir kez daha geçmek istedim. Zamanla unutkanlık oluyor bende de! Elimin altında bu bilgilerin olması iyi, umarım bir yanlısım olmamıstır..
    Bir dilim olmaz pastamın hepsi senin olsun...:)

    Filiz ablacim
    bloggera giriş yaparsanız, yorum yazarken otomatik olarak isminiz çıkar, tekrar adınızı sıte adresinizi yazmanıza gerek kalmaz...Acaba burada mı bir karışıklık oluyor? Bana yazdiginiz yorumda isminizin üzerine tıklayınca sitenize yönlenemiyorum..Belki zamanlar olur, maşallahınız var şimdiye kadar harika şeyler başardınız, merak etmeyin bunuda halledersiniz eminim...:)

    Burcin, bilgilerin bana da faydasi oldu, hala yazacagım öğreneceğim çok şey var. Bir anda yüklenmek istemedim kendimi sayfama, insanın kafası karışıyor yahu...
    Pastayı beğendiğine çok memnun oldum canım...:)

    Tijen, Eskişehirli olup ilk defa Tatar olmayan biri ile karşılaşıyorum, gerçekten özdeşleşmiş demek! Ne güzel sizinle hemşeri olmak! Eskişehirde büyümedim ama baba tarafım orada olduğu için sık sık giderdik ziyaretlere...Eskisehir gün geçtikçe güzelleşiyor! :))
    Bizim kanımızda börek var. :)

    Yemegim, teşekkürler canım, agar agarı kullanmana çok sevindim, açıkcası içimde rahatladı, ben henüz denemedim ama ilk fırsatta alacağım. Cesaretim geldi..:)

    Cafe gusto, canım ben de çelişkilerdeyim, yeteri kadar bilgi sahibi olmadığımdan kaynaklanıyor. Yazımdaki gliserin örneklerim çok sınırlı ama eminim gıda paketlerinin arkasını biraz karıştırsak gliserine denk geliriz.

    Evcilik lezzetler, ben teşekkür ederim canım!
    pastayı beğendiğine çok sevindim, gerçekten pasta yaparların mutfagı mini bir lab'a dönüştü.:)

    Hesna, teşekkürler canım, beğendiğine çok memnun oldum umarım benim kadar sizde bilgilerinizi tazelemişsinizdir.

    Mügecim, çok teşekkürler, ne mutlu bana! Benim için faydalı olan şeylerin sizinde hoşunuza gideceğini ve faydalanacağınızı düşünüyorum. Bilgi paylaşımını seviyorum, tariflerim öyle pratik güzel değil ama yeni fikirlerle değişik şeylerle o ayarı kapatmaya çalışıyorum. :)

    YanıtlaSil
  31. Detaylı bir çalışma yapılmış yine;)Açıklayıcı bilgiler için sağolasın...
    Şeker hamuru işine de bulaşılmış bakıyorum.İlk çalışma bile olsa çok iyi bir iş çıkarmışsın;)
    Yaman'sın....

    YanıtlaSil
  32. Canim Ayse'cigim,
    Ne guzel bilgiler vermissin, ne guzel pasta yapmissin, ellerine saglik. Cok cok guzel olmus pastan, bayildim.
    Sevgilerimi gonderiyor iyi bir pazar gunu diliyorum.

    YanıtlaSil
  33. Gonuluncelezzetler, teşekkürler canım, tabii ki memnuniyetler! :)

    Reda, bir öğretim üyesinin yanına yaklaşamam ben :) netten buldugum bilgilerin en sade ve akla yatkın olanlarını seçip, kopyalayıp yapıştırıyorum buraya, hem kendim için hemde sizin için işe yaraması beni sevindiriyor, teşekkürler ziyaretiniz ve yorumunuz için. :)

    Baharçiçeği, teşekkürler canım, haklısın içeriğinde jelatin olmayan birşey yok gerçekten! Bende bundan sonra daha çok dikkat etmeye çalışacağım. Ziyaretin ve paylaşımın için teşekkürler..

    Canan, agar agarı seninde kullandığını duymak çok güzel, en kısa zamanda arayıp bulup kullanmak isterim bende. Canım cesaretin hiç kırılmasın, eğerki seker hamurlu pasta yapmak istiyorsan ilk etapta hazır seker hamuru al kullan, hamurun kıvamını nasıl şekil verildiğini öğren hoşuna giderse sonra kendin yapmaya başlarsın hamuru..) Hosuna gideceginden eminim...

    Lzzzetlilerim, ben teşekkür ederim ziyaretiniz ve beğeniniz için, çok memnun oldum..

    Gonul, canım sütlü tatlıları çok seviyorum, güllacın hazır yufkasını bulursam hemen denemek isterim. Ilgın için teşekkürler.

    Yesim, teşekkürler canım! Ben gliserine değilde jelatine takmış durumdayım :) Insan yaparken bıle garip oluyor. :) Daha nice pastalar yapabilirim insallah...

    Gülriz, he he he! canım ne guzel düşünmüşsün! Aslında senede bir böyle bir etkinlik yapsak yılın enlerini seçsek...ben yılın araştımacı ruhlu blogcu aday adayı olmaya razıyım...:)) optm seni, tesekkurler guzel yorumun icin...

    Nino, canim bende senin gibiyim ama artik maket pastaya gecmeye kararliyim, pastanin ici ne kadar güzel olsada o kadar çok üst üste pasta yapıp yedikki artık ara vermem lazım...

    HERKESE SEVGİLERLE
    YORUMLARINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
  34. Hülya sultan, sen yazılanları pastaları parmağında oynatacak kadar bilgi ve tecrübe sahibisin, beğenmiş olman bana gurur verıyor. Ilk seker hamurlu pastam ama hazir hamur kullandim, işin asıl püf noktası o hamuru yapabilmekte bence, insallah o da bir gün olur, olur değil mi? saolasın canım..Teşekkürler..:)

    Aybike, canim benim beğendiğine çok sevindim, teşekkürler. Sen ne zaman kolları sıvayacaksın bakalim, ben geç kalma derim...:) Kek dekorasyonunu öğrenmek için tam yerindesin, fırsatı kaçırma canim...:))
    Iyi Pazarlar


    SEVGILERLE

    YanıtlaSil
  35. Ortak,

    Ellerine saglik. Ne guzel hem faydal bilgiler vermissin, hem de guzle bi pasta tarifi yayinlamissin. Bir gun senin tarifi deniycem bakalim. Benim pandispanya da kismen buna benziyordu ama aynisi degildi, hani su cok kotu cikan. Senin pastalar pek guzel gorunuyor, ilk firsatta aynen tarif ettigin gibi deniycem bakalim. Ortakcim gorusemez olduk. Bi sesleneyim dedim. Benim islerin yogunlugundan oldu biliyorum. Kusuruma bakma emi? Cok cok opuyorum, gorusmek uzre...

    YanıtlaSil
  36. canım iyi akşamlar dilerim....ne güzel bilgiler araştırmışsın....eline sağlık....pasta süslemeniz çok hoş olmuş...ama ben sağ tarafı daha çok beğendim:)) eee..kadın dayanışması:) ne güzel sen bizim için ideal pandispanya tarifini araştır:))) biz yan gelip yatalım.....

    YanıtlaSil
  37. aysecim canimsin optum seni anladim tesekkurler sevgile

    YanıtlaSil
  38. Ayşecim yine benim canım. Senden bir ricam olacak. Benim damalı kurabiyelere yabancı bir yorum gelmiş. Maalesef hiç birşey anlamadım. İngilizce olsa belki biraz sökerdim ama....Zahmet olmazsa bir bakar mısın?
    sevgiler

    YanıtlaSil
  39. paylaşımların için çok tşkler çok güzel bilgiler ben şeker hamuruyla birtürlü anlaşamadım tadıyla özellikle.. sizin pastalar okadar güzel görünüyorki tablo gibi ellerinize sağlık hayırlı iftarlar, sevgiler
    hdidem.blogcu.com

    YanıtlaSil
  40. Canım Ayşem,
    Yine çok güzel bilgilerle sayfana renk katmışsın adeta.))Ellerine ve gönlüne sağlık canım.Pastanın dışı kadar içi de pek nefis görünüyor.Lezzetini sormamıza hiç gerek yok sanırım,durum ortada değil mi??

    Kocaman öpüyorum seni yamanım seni.Ağız tadınız ve bereketiniz yerinde olsun daima.

    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  41. merhaba ayşecim ziyaretine geldim pastan harika olmuş ellerine seglık canım...sevgiler

    YanıtlaSil
  42. ne guzel tarifler tesadufen girdim blogunuza canim ellerine saglik hersey muhtesem cikamadim blogundan
    cok guzel bilgiler ve tarifler.
    nasil bu kadar degerli bir blogu gormmemisim.paylasimlar ve degerli bilgiler icin tesekkur ediyorum.sizi lezzet uzmanlari arkadaslarima ekliyorum izninle umarim sakincasi yoktur.
    Ramazan Bayraminizi kutlarim sevdiklerinizle birlikte guzel bayram gecirmenizi diliyorum sevgi ve selamlarimi gonderiyorum.

    YanıtlaSil
  43. MERHABA YAMAN BENİMDE 31 EKİM OĞLUMUN İLK YAŞ GÜNÜ DELİ GİBİ PASTA TASARIMLARINI ARAŞTIRIYORUM BELKİ DAHA FARKLI BİR ŞEY YAKALARIM DİYE AMA BURDA HERKES EŞSİZ ŞEYLER YAPIYOR ELLERİNE SAĞLIK SENİNDE PASTAN ESTETİK ANLAMDA SADE GÜZEL

    YanıtlaSil
  44. merhaba yaman pastana tutuldum çok çok güzel olmuş benimde oğlumun 31 ekim ilk yaş günü deli gibi pasta tasarımları arıyorum ama hepsi birbirinden güzel oluyor ne yapacağımı şaşırdım

    YanıtlaSil
  45. ne güzel yine herşeyi açıklamışsın arkadaşım. ben henüz bulaşmadım şeker hamuruna ama yaptıkların çok hoşuma gidiyor.. bu pembiş pastaya bayıldım senin gibi şeker olmuş :))
    iç malzemeleri de harikaa.. acıktımmm:((

    YanıtlaSil
  46. Selam Aysecim, bu sana ilk yorumum oluyor ama seni daha önceleride izliyordum. Bu son pastan ekrandan dogru gözümü döndürdü ve bende bu yüzden birseyler yazip cikmayayim dedim. Ellerine saglik, harika görünüyor. Ayrica jelatin vs. ile ilginc yazilarin icinde tesekkürler. Burda bizleri aydinlatmak istemen cok ince bir hareket. Bana da beklerim canim, güzel tarif ve hikayelerle bulusmak üzere hoscakal.

    Selam ve sevgilerimle

    YanıtlaSil
  47. Ayşecim pastaların harika bu konuda çok ilerlettin kendini şeker hamurlu pastlardan hiç yemedim tadı nasıl oluyor
    elerine sağlık
    türkiyeden sevgilerimi gönderiyorum

    YanıtlaSil
  48. Ayse
    HEm pastanin sekli semali hem de bu kadar aciklayici bilgi cok guzel olmus. Sen bu isin icine iyice daldin artik, guzel pastalar bizleri bekliyor. Ellerine saglik. Sevgiler

    YanıtlaSil
  49. Yamanım bu ne ya? Belgesel tadında anlatmışsın. Ayrıca çok utandım kendimden, sayfana geç girdiğim için. Bu güzellik kaçarmı ya.Ellerine,kollarına sağlık canım. Bakel's in şeker hamuru kursu www.pastamalzemeleri.com dan Berna'nın sayesinde olan bir seminerdi. Elbette bizde yaptık ama sadece fil ve kedi göstermişlerdi. E tabi kurstakiler şeker hamuru tecrübesi olan arkadaşlardı. Ben garip kalmıştım Yamanım:))Azmettim, hırs yaptım, başardım:)))
    Tekrar öpüyorum ve sana teşekkür ediyorum hertürlü yardımın için.

    YanıtlaSil
  50. uzuuunca bi aradan sonra yeniden merhaba Aysecim :) son pastan super gorunuyor, teknikler gitgide gelisiyo masaallah :) ayrica hep merak ettigim bu seker hamuru hakkinda ne guzel bilgiler vermissiin . ellerine kollarina saglik :) gorusmek umidi ile :)

    YanıtlaSil
  51. Ayeşem Ayşem
    şeker ayşem
    şeker hamurlarının kimyasını çözen Ayşem
    neler yapmışsın neler iyice usta oldun sen ayşem
    ellerine bilgine sağlık canımmm
    sevgiler

    YanıtlaSil
  52. Ayşe'cim,

    Yine döktürmüşsün :) Bilgileri ve tecrübelerini paylaştığın için teşekkürler canım...
    Her zaman farklısın...

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  53. merhaba ayşecim ...ben yeni evliyim yemek yapmaya yeni yeni alışıyorum...12ekim eşimin doğum günü ona sürpriz bir pasta yapmak istiyorum ...hazır şeker hamurunu nereden temin edebilirim...8-10 kişilik bir pasta için ne kadar şeker hamuru almam gerekir yardımcı olursan sevinirim şimdiden teşekkürlerrrr....sevgiler
    aysun

    YanıtlaSil
  54. Çok teşekkürler bu güzel yorumlarınız için, herbirini alınca inanın nasıl mutlu oluyorum anlatamam. Pastayı beğendiğinize çok memnun oldum..:)

    Sevgili adaşım Ayse26, canim şeker hamurunun tadını sormuşsun ama bende yemedim ki sana ne desem bilemedim, zor bir soru! :)

    Sevgili Aysun, öncelikle hayırlı olsun :)
    Ben yurtdısında yaşıyorum, kullandığım ürünler Wilton'un! O yüzden açıkçası Türkiyedeki pasta sektörünü henüz tanımıyorum ama google arama yaparsanız mutlaka gerekli bilgilere ulaşırsınız.
    8-10 kişilik pasta için 22 cm kalıp uygun oluyor ve kaplama + üzerine süs yaparsanız yaklaşık 500- 750gr hazır şeker hamuru gider diye düşünüyorum. Tabii pastanızın süslemesine bağlı olarak bu miktar artabilir. Her zaman fazla şeker hamuru almakta bence fayda var. :)
    Kusura bakmayın fazla yardımcı olamadım, bende seker hamuruna yeni yeni alışıyorum. :)
    Bol pastalı günler
    eşinizin doğum günü şimdiden kutlu olsun.
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  55. super bir paylasimin var, tesekkurler. Agar agar i bulmakta zorlanirsaniz eger Kenton bitkisel jole cikardi bilginiz olsun, hemde limon,cilek, visne,seftali, portkal ve muz aromalisi mevcut. birisinin linkini vereyim:
    http://www.kenton.com.tr/02_urundetay.asp?cid=8&id=13

    YanıtlaSil
  56. Aysecim
    Valla cok saol verdigin bilgiler icin. Pastacilik blogunu takip ediyorum ama bazen kullanilan terimlerin tam olarak ne anlama geldigi bilemiyordum. Verdigin bilgiler cok yardimci oldu bana. Ayrica bende bu pastacilik kurslarina gitsem mi diye artik dusunmeye basladim. Hele senin yaptiklarini gorunce sira geldi diyorum :)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  57. Bayramlar, insanlar arasındaki karşılıklı sevgi ve saygının perçinlendiği günlerdir.
    Bayramlar, insanların birbirleriyle olan dargınlıklarını unuttukları, barıştıkları, kardeşçe kucaklaştıkları günlerdir.
    Bayramlar,milli ve dini duyguların, inançların, örf ve adetlerin uygulanıp sergilendiği, bir toplumda millet olma şuurunun şekillendiği, kuvvetlendiği günlerdir.
    Güzellik, birlik, beraberlik dolu, her zaman bir öncekinden daha güzel ve mutlu
    Ramazan Bayramı diliyoruz.
    Ramazan Bayramınız kutlu olsun!

    (Sadece seyrettim, ellerinize sağlık...)

    YanıtlaSil
  58. ellerinize sağlık ayşe hanım, bunlar ne güzel işler böyle... resmen sanat yapıyorsunuz... bende sınıf arkadaşlarım ve dostlarım için kendi çapında şeker hamurlu doğumgünü pastaları hazırlamaya çalışıyorum, size de sormak istediğim birşey var yuvarlak kekten oluşan pastaya şeker hamurunu giydirirken nasıl kenarlarının dalgalanmasını engelliyorsunuz ve şeker hamurunuz nasıl o kadar pürüssüz olabiliyor? bana yardımcı olabilirseniz sevinirim... ablamın doğumgnü yaklaşıyor da:)
    tekrar ellerinize sağlık! blogcuları bu güzelliklerden mahrum etmeyin:)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  59. oldukca lezzetlı gozukuyor buda benim sitem
    http://siteburada.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  60. Ellerinize sağlık Ayşe Hanım, pastalar harika gözüküyor.Ben sizin kadar profesyonel değilim ama bende uğraşıyorum. http://magaza.hammaddeler.com/index.php?do=catalog/show2&p=8 adlı sitede pastacılıkla ilgili çok güzel malzemeler var.Bakmanızı tavsiye ederim. :)

    YanıtlaSil
  61. Merhaba Ayşe Hanım.Pastalarınız harika gözüküyor.Bende sizin kadar profosyonel olmasamda pastacılıkla ilgileniyorum. http://magaza.hammaddeler.com/index.php?do=catalog/show2&p=8 adlı sitede çok güzel pastacılık malzemeleri var.Ziyaret edip bakmanızı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  62. teşekkürler tarif için. agar agarı burdan buldum ama almıyorum küçük ambalajları yokmuş
    http://www.benosen.com/tr/agar-agar.asp

    başka nerden bulabilirim acaba?

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails